Gå til innhold

7 mnd og sover plutselig BARE i min armkrok på natten. Hva kan man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nå er jeg dødsliten og frustrert, og lurer på om det er noen som har gode råd.

Min 7 mnd sover ikke i sengen sin for tiden.

*

Han våkner skrikende og jeg tar han opp og holder han til han sovner. Jeg passer på å holde han så lenge at jeg er sikker på at han sover godt, så legger jeg han i sengen. Og jeg går og legger meg i min seng. Etter 15-20 min så gjentar det seg fra *

Første våkenskriket er ca kl 23, så fortsetter det utover natten.

Jeg ammer ikke og han har til nå klart seg uten mat på natten.

Han får mat etter kl 05 (han har refluks og hvis jeg gir mat tidligere så blir det bare enda mer kluss).

På dagen har han to lurer på til sammen 2,5-3t.

Noen som har noen gode råd? Jeg får 0 søvn, bortsett fra at jeg selv dupper av litt når jeg har han på fanget på natten. Man han kan da ikke sove på mitt fang hele natten?

Bør jeg bare la han skrike?

Skrevet

Akkurat det samme skjer her, han har sovet 3 måneder i egen seng - men våkner nå med et hyl og er helt utrøstelig. Trøster meg med at det kanskje bare er en fase, at det skjer mye i hodet hans for tiden?

Skrevet

Hei, vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men vi har hatt litt lignende problemer. Har han sovet hele natten før?

Det hadde vår. Våknet bare til et måltid i 11 tiden. Men så fikk vi problemer med han rundt 5-6 mnd alder. Der han nektet å roe seg uten å bli bysset. Våknet hele natten, hver 3 time. Det som var dumt var at vi begynnte å bysse en gang, og da var det gjort..... Dette var når vi var på ferie, ca 3 uker, og da orket vi ikke å gjøre noe med det, men da vi kom hjem var det hardt mot hardt..

Vi lot han gråte.. Det tok en natt med gråting i tre kvarter. Og det var egentlig mest sutring, bortsett fra en periode på ca 10 min der han hylte litt on and off. Men da satt jeg der inne hos han hele tiden og roet ned. Men vi tok han ikke opp i det hele tatt! Han våknet en gang til ved 5 tiden, men da var det bare litt sutring og sovnet etter 10 min.

Siden har vi hatt en uthvilt og glad gutt som har sovet som en sten fra halv syv til syv/halv åtte (i dag var det halv ni!) hver natt. Han sover også ca 3-4 timer på dagtid. Unntak er når han har hatt tannvondt, og da har vi tatt han opp, roet ned, tatt på dentinox og lagt ned igjen.

Men man hører jo som regel forskjell på gråten! Ved sutring er det ingen kjære mor ;-)

Nå har vi også kuttet ut kveldsmåltidet ved 11 tiden, og det tok også bare en natt. Vi gikk inn og ut av rommet hele tiden, og han gråt i ca 30 min, men siden har det vært over.

Jeg synes heller ikke du skal gi mat, det blir bare kluss. Om du vet at han ikke er syk, så er det nå en vane for han å våkne ofte, og å sovne bare hos deg. Jo lengere dere drar det ut, jo verre er det.

Om ikke du vil la han gråte, kan det kanskje være et alternativ å sitte inne hos han hele tiden, men ikke ta han opp. Bare synge, roe og være der. Husk at om du tar han opp til slutt og ikke "orker" mer, så vet han at bare han gråter lenge nok, er det en armkrok å sove i...

Dette funker hvertfall for oss og lillegutt, men kan selvfølgelig ikke garantere at det funker for alle! Babyer er jo forskjellige!

Kan også anbefale Sove-Karins bok, den er veldig bra!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...