Gå til innhold

Hvilket navn synes du har alle disse fordellene?

Anbefalte innlegg

Navnet skal kunne passe som:

1) Statsminister i norge.

2) Fin på en seriøs jobbsøknad.

3) Ikke oppbrukt.

4) hvis jentenavn: navnet skal passe som frøken norge.

dvs. passe på en vakker kvinne.

hvis guttenavn: litt tøft passe på en maskulin mann.

5) Ikke for kjedelig, kunne være kult sammen med de andre popis navnene som er nå. Et navn som kan settes sammen med Mathias, Linea, Eline, lukas, jonas, Sander osv... med andre ord ikke krasje på en negativ måte.

Hvilket gutte og jentenavn er dette for deg?

Fortsetter under...

Er du ute etter dobbeltnavn siden det skal passer sammen med et poppisnavn også? Vel, jeg tenker disse passer flott:

Ludvig Andreas

Gustav Andreas

Johan Herman

Johanne Marie

Ellinor Andrea

Caroline Sofie

takk for svar, mente ikke dobbelt navn på punkt 5, mener at navnet skal passe inn i en klasse med barn som har popis navn. Uten at det "stikker ut som en sår tommel". Altså ikke være et oppbrukt navn, men som ungdom med det navnet skal man ikke føle seg helt utenfor.. Vanskelig å forklare helt, men håper noen forstår hva jeg mener.

Er jo en fordel å ha et navn uten å, æ, ø om man er statsminister, da man reiser mye utenlands! Skal man søke jobb så skal det jo høres framgangsrikt ut. Er jenta pen så blir navnet pent, er min erfaring:)

Hva med:

Wilhelm

Emilian

August

Christoffer

Christian

Michael

John

Magnus

Tord

Viktoria

Maria

Norah

Karin

Katinka

Elisabeth

Annonse

Her var det store ambisjoner ja... :-)

Jeg synes ikke du skal bekymre deg for punkt 1, 2 og 4. Barnet kan nok bli statsminister eller få en annen god jobb, og være vakker/maskulin uansett navn.

Forsøker å komme med noen navneforslag om jeg synes er litt samme stil som trenden nå for tiden, men som ikke er poppis og oppbrukt.

Edvard

Ludvig

Adam

Peter

Emrik

Simon

Anton

Victor

Gustav

Johanna

Adele

Ada

Hermine

Rebecca

Astrid

Sigrid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...