Gå til innhold

Dere som har baby som sover hele/nesten hele natten uten mat, når får de siste måltid for kvelden, og når legger de seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 6 mnd, vi gir henne mat siste gang mellom 18 og 19, og legger henne mellom 19 og 19.30.

Hun sover ikke hele natten, men våkner rundt 11, 2-3 og 5-6.... Tror nok det er vane, og at hun ikke er så sulten, men bare vil ha kos...

Men bruker dere å gi siste måltid på kvelden rett før de legger seg eller på sengen, eller en liten stund før?

Skrevet

Har ei jente på 4,5 mnd. Får grøt og pupp ca 1930-2000. Deretter bading, stell og kos. Så pupp rett før hun legger seg ca 2130.

Sover da hele natten og våkner en gang mellom 0630-0800 og får pupp i en halvtime.

Skrevet

Har tvillinger på 3,5 mnd. De får siste flaskemåltid på sengekanten og er i seng til 19.30. Da sover de uten mat til ca 04.30 (+/- en halv time).

Etter dette måltidet sover de videre til 07.30.

Har ikke begynt med grøt ennå, så er litt spent på hvordan det vil slå ut.

Skrevet

Har vært heldig med sistemann her i huset. Han er 4 mnd. Får grøt og pupp kl 1915-1930. Deretter tar vi på pysj og legger han på rommet sitt ca kl 20. Bader han ikke på kvelden, men på morgenen. Legger han i senga og synger litt for han før vi går. Han sover til ca 07 neste morgen, får litt pupp og sover videre til 09! Våkner han tidligere enn kl 05 får han bare smukken, men sjelden han våkner nå lenger.

Skulle ønske de andre barna var like flinke da de var små :-)

Skrevet

Mini er 6 mnd.

Han er oppe i 4 faste måltider om dagen med fast føde nå (elsker fast føde). Siste porsjon med grøt kl 18. Så i badet.

Han får siste omgang med pupp i senga kl 18.30-19.

Da våkner han ofte for en litt melk 1 gang i fire-tida, eller så sover han til 06-06-30 tida.

Skrevet

Mulig min erfaring ikke er helt relevant siden min er to mnd, men her kommer den likevel :o)

Ammer kl 18 og rett før han legger seg kl 19.30. Så vekker jeg han kl 23-24 for å amme. Da sover han til rundt 06, mer mat og sover til 09.

Skrevet

hmmm da hun var 6 mnd - ca 100 ml velling + pupp. Sovnet ved puppen ca 20-21-tiden - sov til ca kl 5-6 (selsagt ikke hver natt, men...)

forøvrig besto kostholdet da av pupp

Skrevet

min gutt på 11 uker får siste måltid kl 21. og sover til kl 07.

Skrevet

min lillegutt får siste mat ca kl 21 og sover til ca 06. får så mat igjen og sover til ca 09.

jeg tar han bare opp, ammer han, sier ingenting og skifter ikke bleie med mindre det er bæsj og legger han rett ned i sengen igjen, han ligger nok våken en liten stund, men sovner så av seg selv. er så utrolig glad for at han er så snill på natten, jeg er ett utpreget B menneske;)

Skrevet

Jenta mi får pupp rundt klokka ti om kvelden og så legger vi henne mens hun er i mlitt matkoma. Hun sover da til syv-åtte om morgenen.

Hun er straks 3 måneder gammel og har hadde denne rutinen siden hun ble født.

Skrevet

Gutt ca 6 mnd.

Grøt ca 18.00, så mme ca 19.00, så rett i seng, sover da til ca 06.00.

Er oppe i tre måltider om dagen + mme.

Sover ca tre timer på dagtid..

Gir ikke måltidet i/ved sengen men i stua. Soverommet er ikke stedet for mat lenger for oss.

Skrevet

3 mnd og får siste pupp mellom 19 og 20.

Sover da til 8 - 9.

Har gjort det none stop siden hun var akkurat 2 mnd, men nå har hun begynt å be om en liten påfyll mellom 5 og 6.

Regner med at hun nærmer seg å trenge annen mat en mm.

Skrevet

4,5 mnd og får grøt ca 18.00, så kveldsstell og så flaske etterpå! Tror egentlig ikke han har så veldig stort behov for flaska etterpå så vurderer å kutte den, men får se! Legger seg ca 19.00. Sover til 04-05 å får flaske da! Sover videre til 08.00-10.00. Dette varier i forhold til hvor god tid vi har om morgenen da vi ofte bare ligger å slumrer begge to de siste timene...hehe:) Hadde jeg lagt han seinere hadde han nok sovet natta gjennom uten mat, men siden han sover så lenge om morgenen måtte vi bare legge han før, og derfor også forskyve nattmaten! Ble lagt rundt 22.00 tidligere og sov da til ca 07.00, men sovna igjen med engang og begynte plutselig å sove til 11-12! Det synes jeg ble litt lenge...hehe:)

Skrevet

vår jente er traks 7 mnd og legges 18.30/19.00. Spiser grøt kl 17.30/18.00 og så flaske rett før legging. Da sover hun til i allefall halv seks, får litt pupp og sover litt til. I dag sov hun helt til 0700 og da sto vi jo bare opp.

Skrevet

Gutten vår er 8 mnd. Spiser kveldsmat (brødskive) 17.30-18.00. Bader, drikker ca 100 ml mme på soverommet sitt kl 18.30 og sover som regel en eller annen gang før 19.00. Sover da til ca 07.00.

Men, nå må han nattavvennes for ca 3 uker siden, så før den tid var han våken en trillion ganger på natten.

Skrevet

Han har sovet fra 7-7 siden 2 mnd. Han er nå 4 og ett halvt, og har så smått begynt med grøt. Siden han begynte å våkne litt tidligere. Sover så si hele natten. Noen netter der han våkner for smokken.

Gir det siste måltidet like før legging, men ikke på senga.

Skrevet

Sofia er snart 8 mnd.

Får grøt kl 1800 ca, så bader vi og koser oss:) I seng ca 1900.

Sover til 0530-0700.

Våkner hun 0530-0600 tiden får hun mme i senga og sover videre et par timer.

Men om hun sover helt fra 19-07, så står vi opp=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...