Lille-My,75 Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Lille jenta vår har begynt å sikle så veldig de siste 2 ukene, og hun "spiser" på knokene sine. I tillegg har hun begynt å bli veldig urolig når vi ammer. Vanligvis er hun kjemperolig og spiser fint i 15-30 min før hun gjerne sovner en liten stund på ammeputa. Nå er det max 10 minutters amminger før hun begynner å gråte, og hun fekter med armer og ben. Kan det virkelig være tennene hennes som er i ferd med å komme??? Det virker jo veldig tidlig, da... Riktignok er hun tidlig ute med mye, men tenner alt nå??? Noen som har erfaring eller noen teorier på hva dette kan være?
Erisa* Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det er faktisk mulig å bli født med tenner! Så ja, det er absolutt mulig. Men når det er sagt, kan jeg nevne at vår lille tuppe begynte å gnage og klage, tydelig klø på gommene når hun var ca 3 mnd, og hele slekta bestemte at nå kommer tennene... Nå nærmer hun seg 10 mnd, og er fremdeles tannløs! Så det kan ta sin tid, får en si;) Men det betyr jo ikke at det blir slik for dere:)
Lykkeliten86 Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 ja, mulig det. min gutt begynte å bite på allt mulig og klødde tydelig i tennene, sikklet og var grinete fra han var ca.2mnd, og dette holdt på til han var 5mnd da tittet det frem 2 tenner nede. og nå er han så fornøyd
Lille skatt og lillesøster Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Her kjente jeg meg igjen! Håper virkelig ikke det er tenner på vei... Jeg har tenkt at han har begynt å gnage på hendene sine fordi det er ved disse tider de oppdager at de har hender. Og han er urolig ved amming hvis han må bæsje. Pleier å stoppe å amme og sette ham oppover lårene for å gjøre det lettere å presse. Vi får begynne med siklesmekke hvis det blir for ille og håpe at tenne holder seg inne noen måneder til )
Lillepusen-78 Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Gutten vår er 7 uker.... Har lagt merke til at han den siste uken har gbagd veldig på knokene/hendene sine, særlig etter at han har spist. Jeg har lurt på om han gjør det for å få opp gulp....? Han har også blitt mer bevisst på hendene sine i det siste, og ligger og studerer dem titt og ofte. Kan jo også hende de "gnager" fordi de nå har mer kontroll over bevegelsene sine, og at de ikke har klart det før. Synes også han sikler en del spytt nå. Nei, tenner nå hadde ikke vært tingen ;-)
lille sprelle Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 jeg som en over skrev - det er mulig å bli født med tenner
Erisa* Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Når jeg tenker meg om, så var Althea utrolig ivrig på å gnage på hendene sine når hun var 3 mnd gammel. På alle bildene vi har fra den tiden har hun knyttneven i munnen:) Jeg tenkte da at det var fordi hun hadde oppdaget hendene sine? Det ser i alle fall ut som at det er veldig vanlig at de gjør slik:)
ambumamma Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Det kan de. Tobias er 11 uker til torsdag og har hatt to tenner nede i to uker nå. såååå søt når han gliser vettu Han og siklet en del og putta henda mye i munn, men det er jo mye fordi det er det de gjør på dette stadiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå