Gå til innhold

Hvordan få henne til å ta smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita tullle på snart 7 uker som har et enormt suttebehov. Hun bruker puppen som smokk, kan sitte på den hele tiden. Dette har jeg ikke tid til da jeg har en sønn på 2 år som også vil ha litt tid sammen med mammaen sin. Jeg har prøvd forskjellige smokker og til og med hatt på sukkervann, da jeg fikk anbefalt å prøve det, men uten hell:( Hun skjønner rett og slett ikke hvordan man skal suge på den. Hun tygger litt og så spytter hun den ut. Er det noen som har noen gode råd å komme med?

Skrevet

Kjenner igjen problemet. Jeg kjøpte 7-8 forskjellige smokker og prøvde alle gode råd... Ble sikkert helt forvirra stakkars... Men, jeg ga ikke opp. Hun tok smokken først når hun ble 3 mnd:-) Favoritten ble avent sin smokk fra 0-3 md. Prøvde å holde den litt i munnen hennes forsiktig, mens jeg la henne i "ammeposisjon" mot naken pupp...

Hun bruker nå smokk når hun er sutrete eller vil kose. Puppene mine har det mye bedre :-)

Skrevet

Min tok heller ikke smokk. Ville henge i puppen hele tiden. Men jeg ga ikke opp. Holdt smokken i munnen så hun skulle få tak, men skjønte ikke hvordan hun skulle suge. Plutselig en dag da hun var 3,5 mnd skjønte hun det. Blitt mindre små pupping og hun sovner mye fortere enn før hun tok smokk.

Skrevet

prøv å gi smokken når babyen er blid og godt humør:)

har en venninna som også dypper smokken i biovit.. selv har jeg dyppet den i sukkervann et par ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...