2+1=gøy* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 9,5 timers flytur venter på oss senere i uka.... Det er bare jeg og babyen min som skal reise (og mamma og pappa, men ikke mann altså). Vi har IKKE fått plass i nærheten av sånt babynett som han kan sove i. Har med babybjørn. Har noen noen gode tips til meg som kan forenkle turen? Tas i mot med takk
Tante Gustava Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Dette kommer til å gå som en drøm Ha med smokk, putt i ved take-off og landing (hvis han ikke tar smokk anbefales det å amme da suginga forebygger øretrøbbel pga lufttrykket). Sjekk inn på nettet dagen før sånn at dere får vindusplass, det syns jeg er best, da er det enklest å skjerme for inntrykk. Ha med et pledd, fint til å ha over når han, eller bruke til å skjerme. Hvis han har en koseklut el.l som han bruker å kose med, ta med den. Ha med en spennende leke, gjerne en ny. Min erfaring er at det er så mye spennende å se på på flyet at det er underholdning i seg selv ofte Du har med foreldrene dine, la babyen gå på omgang, ha han litt på fanget hver så ikke du blir så sliten. Lurt med babybjørn. Ta håndbagasje i en ryggsekk, så har du begge hendene frie. Jeg var veldig spent på å fly når mini var 5,5 mnd, han har jo ikke sovnet på fanget siden han var bitteliten, men han var så utslitt av alle inntrykkene at han sovnet som en drøm og sov lenge på fanget. Veldig varmt for mamma, men veldig godt Be om å få en pute av kabinpersonalet, den er god å ha når han sovner. God tur!
lille sprelle Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 ta med barnesete - er det en ledig plass på flyet, så blir du prioritert for det og med litt rokkering, så får dere plass sammen. reiste i 3,5 timer med en på 7 mnd - gikk veldig bra
kitty08 Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Vi har flydd Oslo-London-Miami og retur med en på 6 mnd, så noen tips har vi: -prøv å hold "normal" rytme, altså husk at babyen trenger lur o.l. Hvis det er på flyplassen, hva skal han sove i? (kan du ta med en trille, eller kan han sove i babybjørn/bæresele?). Vi hadde planlagt at hun skulle sove i trille (hadde 5 timer på Heathrow), men fikk ikke ha den med! (heldigvis hadde vi bilsetet, så vi vugget henne i det ). -soving på fly: vår har aldri sovet på fang siden hun var pittelita, men hun sovnet faktisk på fang på flyet! (vi hadde babykurv, som gjør det mer behagelig, men har man ikke det, så går det nok fint). -babybjørn og lite baggasje på flyplass og mellomlanding! -innstilling: Det kommer til å bli litt gråt! Best å være innstilt på det ... Men det går helt sikkert greit. Vi har hatt noen minutter som virker lange der og da, men i ettertid vil jeg selvsagt si at det var lite ... Forbered deg også på at det kan bli forsinkelser ... -ha med masse bleier og klesskift (og pose til skitne klær/bleier). Tenk "worst case" med forsinkelser og bortkommen baggasje. -ta med paracet, nesedråper, anti-bac-servietter, dentinox (!) o.l. i håndbaggasjen i tilfelle noe skjer i løpet av reisen. -engangsunderlag til bleieskift, og engangssmekker til måltider. Tja det var det jeg kommer på. GOOOOD TUR!!
Fia tobarnsmor Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Vi har også reist Oslo-London-Miami med en på 7 mnd (trodde det bare var vi som var så gale, jeg:-) Det gikk veldig fint! Over all forventning! Egentlig har det meste blitt nevnt her, men hvis dere skal mellomlande er det veldig viktig å ha noe babyen kan sove i. Jeg hadde Mei Tai, og det fungerte bra, men skulle gjerne hatt en trille. Vi trodde faktisk de hadde det til utlån på Heathrow vi, men det hadde de ikke. (vi var der i mange timer, ble forsinkelser) BabyBjørn er vel ok, men den er fryktelig tung å bære i, og ikke særlig behagelig for babyen å sove i over lengre tid. Flott å ha noe å bære i på flyet også, så bæretøy er et must:-) Du må regne med å gå endel i midtgangen... Og ta med smertestillende/ febernedsettende hjemmefra. Gutten vår ble syk i Miami, og vi hadde med oss noe Pinex, men ikke nok, så vi måtte til innkjøp av medisiner der nede. Må si det føles tryggere med produkter du kjenner fra før! Fikk tak i noen medisiner som slo han helt ut stakkar. (men på flyreisen hjem var det egentlig greit, han sov det meste av turen hjem...) Men det er jo rart at du ikke har fått plass ved en slik baby basinette? Vet du dette helt sikkert? Er jo sjelden det er SÅ mange spebarn på en slik lang reise, er mange steder i flyet det er plass til en slik en. Gutten vår sov i den, og det var supert å slippe og ha ham på fanget hele den turen. Uansett må dere ha gooood tur og lykke til:-)
Barbafin Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Vi fløy Bergen-Frankfurt-Singapore (lengste strekket er ca 13 timer) t/r da småen var 6,5 mnd og det gikk kjempefint. Vi lånte trille i Frankfurt, men hadde heldigvis ikke så lang venting. Selve flyturen gikk helt supert. Vi fikk beskjed i Norge om at vi ikke fikk babykurv, men det fikset de i Frankfurt uten problemer. Du kan jo spørre når du kommer til boarding, kanskje de kan fikse det for deg. Småen sovnet ved take-off og sov i kurven nesten hele veien (natt-fly). Ellers er det mange gode tips over. Det viktigste er å huske ekstra mat og klær i tilfelle forsinkelser o.l., ekstra klær til deg selv (jeg ble gulpet ned før flyet tok av..) og noe å holde på med for småen. Og vann! Det er veldig tørt på fly. Lykke til!
2trollunger Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Hei! Jeg har nettopp flydd fra Australia til Norge alene med to barn, den yngste 6mndr. Det gikk veldig bra! Du har jo fått mange bra tips her, men det eneste jeg vil legge til er sinksalve! Babyen min bæsja og bæsja, og ble veldig sår i rumpa stakkars! Og jeg tror salve var det eneste jeg ikke hadde pakka ned i den tunge håndbagasjen min.... Heldigvis var det en annen mamma ombord som hadde en ekstra tube som jeg fikk Jeg har hørt etterpå at de bæsjer ekstra mye pga trykket i flyet. Og en annen ting, det er ganske kjølig ombord, så ha på nok klær på babyen! Lykke til! Det kommer til å gå kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå