Gå til innhold

Er gutter senere enn jenter når det gjelder å bli renslige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det virker som om mange med jenter får til det å slutte med bleie tidligere enn vi som har gutter ;-) I alle fall noen av oss....

Har prøvd i 8 mndr jeg, men han skjønner ikke hvorfor. Startet når han nærmet seg to år. Satte han på doring (etter råd fra helsesøster, hun mente han var for stor til potte), men han har ikke hatt tålmodighet til å sitte å prøve engang. Har gitt han en liten pakke en gang det kom noe, men det var den ene gangen. Nå blir han irritert om vi snakker om det. Så nå venter jeg til han begynner å spørre selv. Virker som "maset" mitt bare har gjort det vondt verre!

Noen andre som sliter med guttene sine? Eller jentene sine??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig. Spesiellt sliter mange gutter med å bæsje på do/potte.

Min erfaring, er at man ikke må stresse med dette. Da blir det bare værre. Man må ta det i barnets tempo. Alle slutter med bleie til slutt. Her brukte storebror bleie frem til sommeren før han fylte 4. Han ble 4 i oktober.

Skrevet

Et barn er renslig selv om det bruker bleie? Makan til dømmende nek...

Skrevet

Hæ, nå skjønner jeg ikke hva du mener Anonym. Her kaller vi det renslig når barnet slutter med bleie, men det er kanskje noe galt med vår dialekt? Skulle vist skrevet "Er gutter senere enn jenter når det gjelder å slutte med bleie?"

Ellers lurer jeg på hvorfor du kaller meg dømmende nek.....

Skrevet

Søkte på ordet renslig, og det er jo flere som bruker det i denne forbindelsen. Nei, du er vist her bare for å være negativ du, Anonym.... Skjerp deg!!!!!!

Skrevet

Renslig betyr å ha go hygiene!

Skrevet

Fra ordbok:

renslig

adj. renslig ( a2) ['ɾeːnʃlɪ] som er ren, hygienisk

Det var ingen flere betydninger!!!

Skrevet

Okei, men hadde du lest innlegget mitt hadde du skjønt hva jeg mente... Krangle kan du gjøre på kranglesiden, der er det god plass for sånne som deg.

Skrevet

Skal se om jeg kan få fjernet innlegget, forresten. Kan jo ikke ha en sånn overskrift. Savner muligheten til å slette selv her...

Og nå ser jeg at jeg ikke har noe her inne på BIM å gjøre. Er så mange fordømmende og ekle kommentarer. Jeg er her for å få hjelp og råd på spørsmål jeg har. Men har heldigvis funnet andre steder for det på nettet.

Skrevet

Dette er DIB, og det var faktisk jeg som syns at du var ekkel da du sa at gutten min som bruker bleie ikke er renslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...