Gå til innhold

sjokoladekake til barnebursdag i langpanne, helst med sjokoladekrem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 dl sukker

6 egg

400 g smeltet margarin

4 ss kakao

6 ts vaniljesukker

6 ts bakepulver

4,5 dl melk. (Jeg bruker ca 7 dl, blir saftigere)

12 dl hvetemel

Glasur

400 g melis

130 g smeltet margarin

4 ts vaniljesukker

4 ss sterk kaffe

2 ss kakao

Stekes på175 grader på andre rille nedenfra i ovnen. Ca 45 min. Pass på kaken fra ca 35 min så den ikke blir for godt stekt og tørr. Oppskriften fulgte med komfyren min, men jeg "justerer" med mer melk og evnt noe mer kakao. Er veldig ettertraktet her i familien:)

Annonse

Det er IKKE juks !! du skal se hvor glad den ene gutten med cølakli blir når han får høre at han også kan spise kaka og ikke bare det somer med i matboksen... Etter 1 sånn bursdag lager jeg aldri sjokoladekake fra bunnen av til barn igjen ! Synes nesten det er dårlig gjort jeg..bruke masse ekstra tid på å lage noe en ikke kan spise....men vet enkelte gjør det for å føle seg litt "flinkere" enn oss andre...

Lag Toro også bruker du den sparte tia sammen med småen eller til skolearbeid;-)

hehe.. jeg vil føle meg flinkere en alle andre :P

hehe.. både småen og skolearbeidet trenger meg. vet du jeg drømmer om samfunnsfag. apropo det du må logge deg på msn. jeg lurer på noe ;)

Jeg pisker eggedosis. Så blander jeg bakepulver og vaniljesukker med noe av melet og heller i sånn vekselsvis. husk at margarinen bør være noe avkjølt ellers så risikerer di at egget stivner. Og bruk stor bolle og stor langpanne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...