Gå til innhold

hvilken grøtris er best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spør du sønnen i huset her kommer han bare til å knurre, glefse og hevde at spørsmålet er uinteressant for all framtid. Han fikk nemilg det lykkelige innfall å lage risgrøt i dag, og det endte med overkok utover mesteparten av kjøkkenet ("jeg snudde meg bort bare for å skifte cd) og en cm omtrent med svart belegg i kjelen ("jeg tenkte at det var nok sikkert teflonen"). Moralen er RØR og IKKE SNU DEG.

Geisha med 1 times koketid:-)

Man må bruke H-melk synes jeg, og det er egentlig best med dynegrøt. Dvs. Kok opp vann og ha i ris, kok inn, tilsett melken, kok opp, sett på tett lokk og sett inn i forvarmet stekeovn (ca. 50 grader), og la stå i 3-4 timer eller så. Tilsett evt. litt mer melk og kok litt på plata rett før servering. Yummi...

Så bør det egentlig være hjemmelaget rød saft til (det er de eneste gangene vi drikker saft her i huset faktisk, til grøt).

Geisha er helt klart favoritten her i gården, men for å få den ENDA bedre, har vi i en spiseskje rømme eller 2, kommer an på hvor stor porsjon vi lager. ( til en liten melk har vi i 2ss )

Seterrømme er best, men blir bra med lettrømme også.

I tillegg har vi i litt vaniljesukker.

Jeg følger oppskriften, da jeg får den best. Rømmen hiver jeg oppi når den begynner å bli tykk. Smaker ikke rømme av grøten altså, blir en helt annen grøt.. er visst et gammelt sjømannstips..

Anbefaler å prøve:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...