Gå til innhold

Abort eller ikke abort? hva skal jeg gjøre??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemamma til 2. har nå funnet ut at jeg er gravid og jeg vet ikke hvem som er faren.. det første jeg følte da jeg så graviditetstesten var glede...nå er det bare kaos i hodet mitt og jeg gråter og gråter.

Jeg holder på å utdanne meg + at jeg har lite jobb i tillegg, dette gjør at det er dårlig med økonomien. Det ene barnet mitt har det litt tungt for tiden pga skilsmissen, dette gjør at barnet trenger mye av tiden min. er redd barnet skal føle seg til side satt hvis jeg velger å beholde babyen. og velger jeg å ta abort...jeg vet jeg kommer til å angre. har tidligere hadd 2 spontanaborter som jeg tok veldig tungt..og nå hvis jeg faktisk velger å ta abort, vet ikke om jeg kan leve med at jeg fjernet mitt eget barn. Skal til legen på tirsdag, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er også redd for at jeg ikke vet hvem barnefaren er...hva vil de si til dette?? og hva vil resten av familien min si? Jeg har problemer og er redd for hva andre tenker og sier om meg...

Fortsetter under...

Huffameg! Dette var litt av et kaos.

Jeg føler med deg, det virker ikke å være drømmesituasjonen nei!!!

Jeg tror ikke dette er et godt utgangspunkt for å bringe et nytt barn til verden.

Som jeg forstår på deg er det mye rot i livet ditt nå, med skilsmissesorg, utdanning, dårlig økonomi, barna som tar skilsmissen tungt, usikkerhet angående barnefar. Jeg tror du kommer til å bli veldig deprimert hvis du skal begi deg utpå denne ferden. Det mener jeg.

Men jeg kan kun snakke for meg selv egentlig, jeg hadde ikke kommet til å beholdt. Mest på grunn av min egen og mine barns mentale helse...

Jeg ville heller fokusert på å få livet på rett kjøl og gitt ekstra god oppmerksomhet til barnet som sliter med sorg. Du vil nok få sjansen til å bli mor igjen, jeg tror bare ikke dette er rette tidspunktet.

Ønsker deg uansett lykke til.

Stor klem

Huff, jeg tror jeg forstår hva du går igjennom, er der selv bortsett fra at jeg ikke er alene... Har også to barn fra før, den yngste er 2 år. Vi har kjempedårlig råd, pappaen er arbeidsledig for tiden, og vi bor litt trangt. Jeg sliter med sykdom og hadde gledet meg til å få tid for meg selv og konsentrere meg på å bli bedre nå når yngstemann begynner i barnehage på nyåret. "alle" mente det var galskap når jeg ble gravid sist, hva kommer de da til å si nå liksom... Føler at jeg liksom må bevise at å få et barn til nå BAAAARE er positivt overfor alt og alle, men egentlig er jeg vettskremt og vet ikke hva konsekvensene egentlig vil bli (om mannen min ikke får seg jobb, om jeg blir dårligere helsemessig osv). Trenger heldigvis ikke si noe til noen enda...

Men jeg vet også at jeg kommer til å angre om jeg tar abort... Har lovt meg selv at jeg aldri skulle gjøre det igjen uansett situasjon liksom... Og nå står jeg her igjen...

Sikkert ikke så mye hjelp for deg dette, men jeg ville bare la deg vite at du ikke er alene om tankene dine... Jeg tror det blir til at vi beholder. Noen sa til meg at MANGE (inkludert meg selv) angrer og sliter i etterkant av en abort. Men ingen mor angrer på å ha fått sitt barn...

Har du kontaktet Amathea? De kan hjelpe deg til å få ting litt på plass, og se alternativer, sikkert bedre enn legen din kan.

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...