Gå til innhold

Skal ha dåp neste søndag,men ikke bestemt navn enda...kan noen hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Har to navn:Lavrans og Arin.Jeg synest begge er like fine,eller kansje Lavrans er finest men Arin er tøffest.Har fått en del negative tilbakemeldinger på Lavrans,enkelte har sagt rett ut at det er et belastende navn.Men jeg kan i grunn ikke finne noe belastende med det.Hva synest dere om navna mine?Vær så snill å hjelp meg,jeg er helt blank og fullstendig uten dømmekraft.Begynner å haste litt også...

Fortsetter under...

Må ærlig innrømme at jeg ikke likte noen av forslagene dine... Må det være en av de to, eller er du åpen for nye innspill?:-) Synes uansett at Arian er bedre enn Arin.

Andre forslag:

Olai

Johan

Johannes

Samuel

Oskar

Viktor

Ulrik

August

Balder

Bendik

Cedrik

Felix

Jesper

Jonah

Joel

Ludvig

Mika

Sivert

Lykke til med valget:-)

Hvordan kan Lavrans være belastende?! Det er jo tatt fra den store Nobelprisdronningen Undset. Burde være en ære å hete det!

Ville absolutt gått for Lavrans.

Arin synes jeg passer best hvis man har islandske aner.

Jeg liker ingen av navnene, men foretrekker helt klart Lavrans. At det skal være belastet kan jeg ikke tenke meg, er tross alt bare 103 menn i Norge som heter det. Ellers synes jeg Ari er mye flottere enn Arin.

Annonse

Jeg synes Arin er finest. Litt tøffere og mer macho enn Lavrans. Men begge navnene er stilige, så det blir ikke galt uansett hva du velger.

Begge navnene er vel navn man kanskje må venne seg litt til. For personer som stort sett liker de enkleste og vanligste navnene, kan nok Arin og Lavrans høres rare ut. Men ofte er det de navnene man synes er penest når man får "tygget" litt på dem.

Min stemme går til Arin, men synes Lavrans vil være et bra valg også. Lykke til!

(får vi høre hva det blir?)

Flotte navn!

Jeg har ikke hørt Arin før. Jeg tenkte ikke på at det kunne høres feminint ut. Det kan kanskje høres litt utenlandsk ut hvis man ikke har hørt det før? Men det trenger jo ikke å være negativt for det.

Jeg liker veldig godt Arn.

Hva med å lage dobbeltnavn? Arn Lavrans? Kan evt bare bruke Lavrans "til hverdags"...

Skjønner hvis dere har dobbelt etternavn etc etc at dere kanskje ikke vil ha dobbelt navn, men jeg synes det er tøft :o)

To fine navn - absolutt ikke belastede etter min mening. Jeg skjønner ikke på hvilken måte de skulle være det? Jeg kjenner bare Lavrans fra "Kristin Lavransdatter".

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...