2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Det har vert mus i kjøkkenbenken ei stund som vi har tatt med felle,men i dag når unga lekte så så jeg muselort på leker og gulv!!! Er så fælt...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Du skal støvsuge, ikke vaske, og så skal du være obs om ungene blir syke. Og få frem musefella litt kjapt. Og finn ut hvor utøyet kommer inn og plugg igjen det hullet.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Det hjelper ikke så lenge med feller om du ikke tetter igjen der de kommer seg inn! Finn ut av det. Og tett godt. Ifølge rottefangerne våre trenger mus kun 6 mm for å komme inn og rotter 1,2cm. stålull er bra. Og masse musefeller.
Gjest bissen Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Æsj, det er ekkelt..jeg er veldig glad i mus jeg da, men ikke sammen med ungene..finn fram musefelle ja, eller gift..og finn fort ut av hvor de kommer fra. Ene jenta mi ble gnagd på av en mus i senga men det gikk helt greit det også Helt j... ekkelt, men vi dro og tok stivkrampe dagen etterpå.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2008 Har dere hatt mus inne?? Vil bare at fler enn meg har opplevd det!!! Sitter nesten å gråter jeg nå!!!! Er SÅ redd for musepest.. Men det er vel egentlig liten sjans for å få det eller??
meg & to små vampyrer Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Lite tips: IKKE sett ut gift på barnerommet eller noe sted der barn overhodet kan få fatt i det.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Oss du mener? Nei, men en rottekoloni som vokste seg stor inne i veggen mellom gangen og kjøkkenet. Har fått bekreftet at de ikke var inne hos oss heldigvis.
Gjest bissen Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Men tror du ikke hun skjønte det da??
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2008 Ja,dere og alle andre:) Vil vite om det er fler.. Er vel ikke så normalt å ha mus INNE i huset eller? ÆSJ,rotter er jo værre en mus da,men fy faen nå siiter jeg å grøsser..
meg & to små vampyrer Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Joda, en mus her og der er ikke helt uvanlig. Og rotter i kjellere og sånn også. Men er jo helt greit å prøve å forhindre det da., Om man kan:) Rottene var ekle. De hylte når de sloss:( dritekkelt. Håper de ikke kommer tilbake. Og om de gjør har vi rottefangerne på speed-dial nå. Huseieren har tegna avtale med de nå.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2008 Jo,jeg skjønte det da:) hehe,men for all del,takk for at di sier ifra!!
meg & to små vampyrer Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 He he, joda, men akkurat DET kan vel ikke sies for ofte!
trollmor & trollungene Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Har også uønsket besøk av mus på kjøkkenet, i benkeskapene. Lagt ut musefeller samt mus/rottegift på loftet. Ekkelt, men heller mus enn rotter. Hører at det rasler i veggen, men det var før vi la ut gift på loftet. Håper vi blir kvitt de uønskede "gjestene" ganske snart!
Gjest bissen Skrevet 16. november 2008 #14 Skrevet 16. november 2008 Skjønner deg godt, det var det jeg også var redd for da musa besøkte jenta mi i senga, den hadde jo bitt henne så det var blod på lakenet..grøss!!! Fy fader, jeg fikk sjokk når jeg så den musa OPPI senga hennes. Da vi ringte til legevakt ble jeg ganske rolig..de ba oss bare ta 15 mnd vaksine på forskudd, den inneholder difteri. De vanligste musene i Norge er skogsmusa, og den er ikke så farlig. Lykke til
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. november 2008 Æsj,ja skjønner godt at du fikk sjokk... Fy fader... Men det rare er at eldste jenta her kom ifra senga for noen dager siden å sa at musa hadde dytta ho og tatt smokken hennes.. hehe Ja den mest vanlige musa er skogmus,men det er den som oftes har musepest.. Er det sånn at den 15mnd vaksinen gjør dem imune mot musepest??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå