Gjest Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Hvordan gjør dere det når dere samsover? Her har jenta sovet veldig godt fra første stund i sprinkelseng, men når hun våknet for mat i løpet av natten ( første mnd i tre-tiden, senere i seks-tiden) så sov hun videre til ni-ti sammen med oss/meg. Men jeg var så livredd for at hun skal ramle ut av senga! Hun begynte å åle seg fram da hun var litt over 5 mnd. Og når hun våknet for mat var jeg slett ikke våken, så jeg hentet henne, la henne til,og så sovnet vi igjen begge. Men hva hvis hun våknet igjen før meg? Eller ikke sovnet,men jeg gjorde? Så lenge mannen ligger på andre siden er det jo greit, men han reiser klokken seks. Nå er hun ni mnd og sover fra sju om kvelden til seks om morgenen, og da er hun lys våken så det er bare å stå opp. Men har lyst til å samsove "skikkelig" neste gang, men vet ikke om jeg tør, for jeg er så redd.. Så.. hvordan gjør dere det for å hindre at de små ramler ut av senga?
anette&tutta mari :) Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Hm, det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på enda for snuppa er "bare" 4 mnd. Men jeg legger meg alltid så langt inn mot midten som jeg kan og har henne godt inntil meg hvis hun ikke ligger mellom meg og mannen. Men når som helst nå så kan hun jo rulle rundt og falle ned. Jeg har senga hennes rett ved siden av min, så jeg kommer vel ti å dra den så langt inntil min seng som mulig slik at det ikke blir noen glippe der, og legge en stor pute eller dyne i tillegg foran slik at det blir umulig for henne å rulle ut. Ellers prøver jeg alltid å huske på å legge henne i midten av senga når hun skal sove sammen med oss. Ellers kan man vel også sette opp stopper på hver side av foreldresenga også da, for å være ekstra sikker. Husker jeg hadde det på senga mi når jeg var liten i allefall.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 hehe, har litt angst for d samme selv (selv om jenta vår bare er 5 uker da, og strengt tatt ikke kan ramle ut;), så vi spikra sammen et lite "gelender" (husker ikke hva d heter), som vi har på min side av senga. Veldig enkelt og greit, trengte bare et par planker!
Synnøve_Solbakken Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Babyen ligger mellom meg og sprinkelsenga her. Har senga hans helt inntil min side på senga, så ramler han ikke utav.
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Jenta mi har alltid sovet sammen med oss, hun er 7 mnd. Og aldri ramlet utfor! Men jeg har alltid pledd/puter liggende på gulvet, så om hun skulle ramle, faller hun iallefall mykt. Jeg bruker å holde rundt henne i søvne.
aya75 Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Jeg har jenta vår på snart 11mnd i senga kun 1-2timer i senga om morgenen og har da rigga det til med puter langsmadrasskanten i senga. Hun klarer selvsagt å klatre over dette nå når hun er så stor, men da må hun kave så pass mye at jeg våkner. Jenta mi reiser seg opp på alle fire sekundet hun våkner:) så det er full action med en gang, men våkner alltid med en gang. har også lagt et teppe utenfor senga, om uhellet skulle være ute,at hun faller ut, men det har ikke skjedd foreløpig:) Hvis du har mulighet til det så kan du jo evt ommøblere slik at senga står intil en vegg om det er mulig...
Gjest Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Hmmm. Det enkle er ofte det beste ja :-) Glemte å tenke på at vi nylig har flyttet. Tidligere bodde vi slik at vi ikke kunne ommøblere, men nå har vi nylig flyttet og om vi skulle være så heldige å få en liten til så er det jo bare å flytte sengen inntil en vegg :-D Tenkte bare på problemet sånn som vi hadde det før :-D Takk for svar
<3 coccinelle Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Jeg her senga inntil veggen ja ;-) Pappaen ligger på en madrass for han er redd for å legge seg på den lille eller at han skal få dyna over seg. Og så er det tryggest at det ikke er så varmt og det blir det fort hvis han skal ligge mellom oss. vi har ikke verdens bredeste seng....
twoboys & a girl Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Her er lillemann ti mnd å kommer over ivår seng på natten. Vi har satt sengen helt inntil veggen (dekker da to sider), sprinkel sengen inntil og så har vi lagt tepper og puter på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå