Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jenta vår er 16 mnd og har aldri tid til å kose med oss, og det synes vi er litt leit. Da mener jeg kos som i det å sitte avslappet på fanget eller sitte lenge i armkroken, ROLIG og i mer enn et halvt minutt. Det synes jeg ikke vi har gjort siden hun var veldig liten baby, for hun har alltid vært veldig nysgjerrig og aktiv. Nå ammer jeg ikke lenger heller, så nå har også den kosen bortfalt. Hun kan sitte i ro i et minutt eller to hvis vi leser bok eller gjør noe annet spennende, men ellers er hun ganske propell. Ikke sånn unormalt at jeg blir bekymret, men sånn at jeg blir litt lei meg når jeg ser andre barn sitte lenge i armkroken og bare kose og se seg rundt... Må tenke på at det finnes mange former for kos, og vi får masse raske klemmer, omfavnelser, "kyss" og andre ting som viser at hun er glad i oss, men jeg savner likevel litt mindre hektisk kosing. Flere som har det sånn?
♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Akkurat nå så blir det masse kos, men det er vel fordi hun ikke er helt i form...For ellers er hun som din. Gir også masse klemmer og nusser, klapper oss på armen osv men det er mye mer spennende andre steder. Barn er forskjellige og det er nok helt normalt at de oppfører seg sånn. Min er 17mnd og alltid vært nysgjerrig og full av energi. Kosen med og ville sitte på fanget kommer nok senere..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Høres ut som min gutt på 16 mnd dette. d er nesten litt trist syns jeg oxo. jeg er en del borte så når jeg er hjemme syns jeg d er godt å få litt kos av gutta. 3 åringen får jeg masse kos av da,mens lillebror er mere urolig hehe. men tror d er aldern for storebror var slik på den alderen oxo:op men de er ganske ulik alikevell for lillebror er mere agressiv i kosingen osv. Men litt kos blir d. Mistet mye da jeg sluttet å amme han syns jeg,ammet både dag og natt til han var 14 mnd,savner d litt. Men jeg tror d blir bedre når de blir eldre,husk de har netopp begynt å komme seg litt rundt, å d er jo aldern for å utforske ting og grenser.
inovember Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Hei! Nei du er ikke alene! Jenta mi har ikke kunnet sitte stille siden hun var noen mnd gammel. Inget fangban nei! Har ikke tid til å sitte lese bok eller bare kose-da vrir hun seg unna og hyler høyt om hun ikke får komme seg ned til gulvet og lekene med fart i. Å sitte i vogna eller handlevogna på butikker eller kjøpesenter er en prøvelse av de helt store. Det er ikke populært nei! Litt slitsomt- serjo de fleste andre barn på samme alder sitter som noen lys og bare ser rart på jenta som hyler og hoier. Men, men, hun har alltid vært slik så man må vel bare godta at det en gang er slik. Barn er og blir forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Her i huset koser vi masse, spesielt om morningene og på kvelden før han skal legges... Har dere prøvd å bruke slike rolige stunder på kos...?? Ellers er det full fart her og, med litt småkos innimellom
tuppen og lillemor Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 ja og vi har jo bare lyst å klemme de hele tiden, får ofte kos og suss, hvis ikke stjeler jeg... hun er en ganske travel liten frøken.
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Jenta mi nærmer seg 14 mnd nå. Jeg synes at hun hele tiden har vært veldig kosete og at vi får kost veldig mye med henne. Men som alle andre barn i denne alderen er hun aktiv og nysgjerrig og blir fort utålmodig. Det er ikke som da hun var liten baby og kunne ligge oppå magen min eller kinn mot kinn og kose i eeeevigheter, den tida er forbi. Men hun gir bort massevis av deilige små koser og klemmer og susser. Og jeg ammer henne fremdeles, så vi har de kosestundene. Når hun akkurat har våknet etter formiddagsluren sin er hun ofte veldig kosete i 10 minutter og like før hun skal legge seg om kvelden er hun også ganske kosete. Man må bare passe på å kose når anledningen byr seg, også må man akseptere at ikke alle barn er så kosete av seg.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Ja. Gutten vår har aldri likt kosing eller nærhet, ikke engang da han var liten baby. Han gir aldri klemmer eller små nusser heller. Jeg har fått klem av han én eller to ganger. Han har susset pappaen sin i panna én gang. Han sitter aldri i ro på fanget lenger enn 10 sekunder, og å ta ham over i senga vår på morgenen for å ligge og kose er helt umulig, han bare herjer rundt og vil ikke ligge i ro. Synes det er trist at han aldri vil kose.
*ønsker nr 2* Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Han min har ikke mey tid til å kose nei såvit jeg får hadekos da jeg leverer han i bhg. Men, vi har 5 min om morran hvor vi bare koser, også har vi kveldskos etter kveldsteller, alt fra 5 min til en halvtime, varierer på hvor fort han roer seg Det er kos Men er det vi har av kosing og.. Mer har han ikke tid til..
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Nei, her er det il tempo gigante hele døgnet. Har ikke tid til å sitte i ro vettu! Må være makk og åle seg rundt, klatre litt i gardinene og rive i stykker regningene... hehe=) hun er 14 mnd, regner med det er alderen. får til nøds stjele til meg en klem, men hun liker det ikke akkurat... eneste blir på morgenen hvis hun er forferdelig trøtt.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 min kar på 13 mnd har ikke så me tid til kosing, han er svææært aktiv.. Men han har perioder på kvelden og før han skal sove på dagen at han er veldig kosen... sitter på fanget og skal kose med halsen min... og i løept av dagne kan han plutselig komme å rekke hender til meg hvis jeg sitter i sofaen, da vil han opp å kose og gi mammasen en skikkeli våt smask... hehe... Jeg syns det er akkurat passelig jeg:) Har har også begynt å lage sånn koselyd når hankoser, s¨ånn aaaa--- syns det er så søtt... Men før kunne vi kose å lese en bok og sånnn, men det er nå kun på kvelden... før kunne vi lese i timesvis på dagen... Nå vil ahn sitte å lese i bøkene SELV på gulvet:) hehe...
Yo&La+spire Skrevet 19. november 2008 #12 Skrevet 19. november 2008 Jenta vaar er ganske aktiv ogsaa, og har aldri tid til aa sitte paa fanget, men vi faar kost mye likevel:) Baerer henne i baeresjal istendenfor aa bruke vogn, og det er jo kjempekos...da leker hun med haaret mitt, legger seg inntil meg, stryker meg paa kinnet (visst hun sitter fremme) osv. Eg hadde nok synes det hadde vert trist aa miste den kosen, saa da synes eg det er bedre aa ha henne tettinntil meg noen ganger om dagen, istedenfor aa putte henne ned i ei vogn:) Hun er forresten 20 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 Du er ikke alene Vår jente på 16 mnd er akkurat slik du beskriver det har ikke tidå høre hva slags lyd kua sier.......medfører at det ikke blir særlig mye lesing. Hu skal bare bla og bla i bøkene selv, helst mens hun løper rundt..... Nå har vi jo ønsket oss en fysisk og motorisk selvstendig unge, så det er godt mulig vi har oss selv å takke. Men hun har liksom alltid vært slik. Selv med amming, så var det kun spising og ikke noe kos utenom det som mange forteller om. Men hun har blitt mye mer oppsøkende på nærhet nå vi kan få en kos når hun strekker armene opp og oppsøke litt nærhet. Vi kan også få muss når hun synes det passer og det er veldig deilig å oppleve! Jeg nyter de gangene hun våkner på natta og jeg tar henne opp og hun sovner med armene rundt halsen min...... dessverre ikke særlig ofte det skjer.... Nestemann blir nok kosa "ihjel"...
Raych Skrevet 22. november 2008 #14 Skrevet 22. november 2008 Jenta vår er straks 16 mnd og er omtrent stikk motsatt av di si jente. Her skal det helst koses og sittes i fanget hele tiden hvis hun har fått lov:) Hun er veldig kosete. Liker å ligge inntil halsgropen vår. Slenger armene rundt oss og klemmer hardt. Liker godt å sitte på fanget og bare prate og se på ting. Eller sitte i fanget og se ut av vinduet på alle som kjører og går forbi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå