Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Har et innlegg til ute på siden her. Å tusen takk til du som spurte! Men jeg har et spm. til! Vi begynte forrige lørdag. Det betyr at sønnen min egentlig skal ha siste dose til tirsdag (etter frokost). Men han har spyttet ut mye.. Har brukt sprøyte, og tatt den bak ved tennene som man skal, og fristet med rosiner o.l.. Men legen sa selv at dette var vanskelig å få i de små. Å det skjønner jeg for den smaker jo appelsinskall! Men.. Han har altså ikke fått i seg alle dosene, pluss at vi nå er tomme for medisin.. Vi har jo tatt hele flasken, men vi kommer altså ikke til å gå de 10 dagene vi fikk beskjed om. Fordi det er tomt.. Han er i fin fin form. Men han spiser dårlig, å har gått ned 1,5 kilo.. Men han har ikke hatt feber på nesten en uke.. Vil han få feber om halsbetennelsen kommer tilbake? Burde jeg ringe legen å få mer medisiner til han? Hm..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Tusen takk til du som svarte skulle det stå da! =)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Jeg mener jeg har hørt at det er viktig å fullføre penicillin kurer ellers kan sykdommen komme tilbake. Jeg ville ringt og hørt med legen min ihvertfall. Usj, ja dumt at de ikke kan lage medisin med litt god smak til barn. Lykke til!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Sikker på at du ikke fikk "refill" på resepten . Det fikk vi første gang jenta skulle få penicillin ettersom det er ganske vanlig at de små spytter ut ganske mye av dosene sine. Da stod det x2 et sted på resepten. Jeg ville nok ringt legen og bedt om mer dersom den bare var for en gang. Jeg ville ihvertfall ikke avbrutt kuren uten å snakke med legen om det. Det kan bli mye søl når man skal få i disse små medisinen, førtse runde var det helt texas hver gang vi skulle få i henne en dose, men nå forrige gang så hun faktisk ut til å like det. Vi la henne på fanget som en baby og lot henne suge det i seg... Legen ble helt satt ut nr vi sa hun hadde likt medisinen for hun hadde aldri hørt om en unge som ikke prøvde å spytte den rett ut før.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Jøss, hehe det har aldri jeg hørt om heller! Her er det gråting, å så løper han bort når jeg sier han skal ta medisin, eller han ser sprøyten.. Jeg gikk å snakket med en farmasøyt i dag, da det var vanskelig å komme gjennom til legekontoret.. Var forresten bare en gang på resepten, eller tror jeg.. For de på apoteket tok den hvertfall. Men han sa at han trodde ikke det var noen vits å ta den ene dagen her nå, ettersom hvordan jeg beskrev min lille.. Heller at jeg burde ta kontakt om han fikk feber igjen, eller ikke spiste noe særlig utover uka.. Takker for svar! =) Håper det er lenge lenge til vi må gjennom en sånn kur igjen!
Chiquita Bananas Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Gutten min på 22 mndr har hatt pencillinkur to ganger tidligere og nå skal han ha en til pga. en liten infeksjon i kroppen. Denne gangen så fikk vi resept fra legen og fikk noe jeg trodde han har fått hver gang. Reagerte på at flasken var anderledes og det var tyntflytende - noe det ikke har vært tidligere. Endte med at han spytta ut og skrek til og nekta å ta sprøyta - måtte tvinge den i ham. Likte ikke å måtte tvinge ham fordi jeg har aldri hatt problemer før - han har som regel tatt sprøyten selv og tatt den i munnen. Ringte til legevakten som vi har fått pencillinkur fra de andre gangene og fikk vite utifra journalen at han fikk noe som het Abotticin - som er også en pencillinkur. Det er en tykk hvit mikstur - som han digger. Snakket med legekontoret og spurte om jeg kunne få ny resept på den medisinen fordi det jeg hadde fått, Apocillin, var umulig å få i ham. Det var ikke noe problem - så ikveld da jeg tok frem sprøyten så gapte han faktisk opp og sugde det til seg. Så han hadde heldigvis glemt ut de andre mislykka gangene. Var redd for at han hadde fått sprøyteskrekk nå etter opplevelsene. Har også gitt ham hostemedisin som han nekta å slippe taket på - satte tennene godt i sprøyta og ville ha hver dråpe. Så kanskje hvis du bruker Apocillin, så kanskje prøve Abotticin og se om det går bedre ? Er så like navn så det er ikke rart at jeg gikk i surr. Er jo pencillinkur begge to.
Chiquita Bananas Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Forresten - Apocillin måtte jeg gi 3 ganger daglig med 5+5+10 ml på tom mage, en halvtime før mat. Syntes det var stress..... Abotticin trenger jeg bare å gi 2 ganger daglig (morgen og kveld ) litt før han skal ha mat. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå