Gå til innhold

Til Desembermirakel :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å men så rørende at du skriver direkte til meg:) Har du tenkt på meg! :D

Så koselig da:) Her går det i grunnen veldig greit, sliten mentalt nå, og begynner å bli alvorlig nær fødsel og det faktiske alvoret med operasjoner osv. Planen er å undersøke jenta så fort hun blir født, men jeg får føde vaginalt da dette er best for babyen:) Deretter blir det tatt stilling til hvilke operasjoner som blir nødvendig, og om det blir umiddelbart eller ikke.

Ja, skal føde på riksen heldigvis, det er faktisk eneste sykehuset i norge som hjerteopererer barn. Så er glad jeg bor i Oslo og ikke har lange veien til sykehuset. Så om dagen har jeg endel modningsrier, livmormunnen er blitt myk, men ingen åpning enda da.

Hvordan går det med deg?

OKi, ja skjønner at du er sliten mentalt! Men d går bra skal du se, de er så SUPERFLINKE på Riks'n!!! ;)

Tro meg, jeg VET alt om d!!.. Min førstefødte ble født med alvorlig hjertefeil, som ble oppdaget noen timer etter fødselen... på lokalsykehuset vårt... ble sendt til St. Olavs Tr.heim for å få en diagnose, TGA + VSD (hovedarteriene inn og ut til hjerte var byttet om så vår lillegutt hadde ikke d riktige kretsløpet (som skal fungere som et 8-tall...) Han hadde d som et 0-tall istede, fikk ikke oksygenrikt blod videre til kroppen etc... Så ble sendt til Riks'n morgenen etter fødselen, og der tok de kjempegodt vare på han og oss hele tiden, Robin (som han ble døpt der nede..) ble hjerteoperert 6 dager gammel, og er nå "frisk" som de sier... :)))) Og d har ikke vært noe krøll siden dette, BANK I BORDET!!! :)) Trenger ingen medisiner eller noe, supert!!!

Og er en virkelig aktiv gutt idag, tar snart nuven på mamma'n alts! ;)

Han er idag 1 år og strakt 9 mnd, går fulltid i barnehage og stortrives, fungerer på lik linje som andre barn!! :)

Men noe distanseløper i framtiden blir han ikke, da han kan kanskje bli litt raskere sliten enn andre barn.. men dette er å gjenstå å se når han vokser til ;)

Faktisk så er Riks'n et av verdens beste sykehus innen hjertekirurgi for barn bl a... ;) SÅ dere er i GODE HENDER!! De er som sagt SUPRE der!!! Så vet litt om hva som venter dere... så lurer du på noe så spør ivei... Har "hjulpet" faktisk flere som har lurt på ting etc i forbindelse med at de venter et "hjertebarn"... :) Som jeg også har kontakt med ennå! ;)

Så jeg står til rådighet hvis d skulle være noe, da vi selv ikke hadde noen å spørre før fødselen, da vi ikke visste noe om d....

privatmail: [email protected]

Ellers med meg så går d bra.. har begynt med bringebærblad-kapsler nå, hehe... liker ikke å gå over terminen, så har blitt lovt av gynlege å få starte med modning 2 uker før terminen min som er 26 des ;)

Gikk ikke over forrige gang, men fikk morgenen etter termin ;)

Venter gutt denne gangen også, men vi har blitt fulgt opp i tr.heim, ved Fosterdiagnostikk med ekstra ul og spesial-ul med tanke på Robins hjertefeil, og det ser fint ut og slikt som d skal! :) Så vi håper med stor H at vi denne gangen får d slik vi trodde vi skulle få første gangen... og ikke en slik akutt sjokkmelding om at ditt lille nyfødte nurk har alvorlig hjertefeil og må opereres... huff UNNER INGEN den beskjeden alts!!

Har så klart flere tanker rundt denne fødselen, er mer pesimistiske.. tror liksom ikke at alt er ok før han er født og vi har virkelig fått bekreftet at ALT ER OK!!..

Så blir en spennende tid framover...

Håper å høre fra deg da!!:)

klæm

Tenk alt det dere har vært igjennom!

Å så glad jeg er for dere at ting har gått så bra:) Det er veldig godt å høre solskinnshistorier som deres. Fordet om det må ha vært grusomt traumatisk der og da.

Ikke rart at du ikke tør å glede deg for mye til denne fødselen og til dette barnet, klart det sitter i deg hva som har skjedd før.

Men deilig at de passer på deg nå da, og følger deg godt opp + at du får modningsbehandling såpass før tiden:)

Men jeg gleder meg til å høre fra deg, og ønsker deg en fantastisk opplevelse denne gangen!

God klem til deg!

Takk takk! :)

Lykke til du også, regner med at du skal til før meg.. hehe ;)

Og vil GJERNE høre fra deg alts.. og hvordan d går... :)

Skjønner at d blir litt vanskelig å sitte å sende mail når dere er på Riks'n... da har dere nok med dere selv og den lille, og ting som skjer der, men når du får tid og anledning så gi meg et lite vink da ;)

Og GJERNE på min private mail ;)

Masse lykke til, dette skal gå bra skal du se!!! Vær positive!!!!! :))))

Stor førjuls klæm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...