husmus &2 Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jeg har nok altfor lite melk, men er veldig nysgjerrig på hva som er ca vanlig å pumpe ut fra hvert bryst sånn ca 1-2 uker etter fødselen?? Hvor mange mililiter får dere ut?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 En pumpe er veldig forskjellig fra en baby. Noen får ikke ut noe/svært lite ved hjelp av pumpen selv om de har mye melk. Utdrivingsrefleksen er vanskelig å utløse med pumping for noen og stress kan føre til at melken ikke kommer. Det er heller ikke alle som får pumpeutstyret til å passe ordentlig til brystet. Ta deg en tur på helsestasjonen og vei barnet ditt for å se om det øker nok i vekt. Antall/vekten på tissebleiene gir også en god pekepinn. Det finnes også tips for hvordan man kan få hjelp med pumpingen- som f.eks stimulere brystet med hendene til melken kommerforså å pumpe, drikke noe varmt etc. Mitt bryst fyltes opp sent slik at jeg ikke hadde så mye melk etter 1 time og hvor mye melk jeg hadde varierte med dagsformen/hvor varm jeg var. Babyen bør drikke 10 - 15 % av kroppsvekten sini døgnet - fordelt på antall måltider.
lille sprelle Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 det viktigste er at du tar det med ro - stress gir mindre melk 1-2 uker etter fødsel var det vel kun ca 20 ml tror jeg.... (men jeg har prematur, så da er det vel annerledes?) vet ikke hvorfor du "vet" at du har for lite melk, men er babyen mett og fornøyd og vokser og bleia er våt, så er det vel ikke noe problem.
husmus &2 Skrevet 18. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2008 Her er det ingen mett baby nei, og etter 2 timer med amming og fortsatt sulten så antar jeg det ikke er nok. Jeg pumper ikke ut mer enn maks 40 ml til sammen, men han drikker ca 100 ml per gang når jeg gir mme i tillegg, så for meg virker det som jeg ikke har nok melk. Jeg vet at de drikker mer mme enn mm men jeg aner ikke hva forskjellen her, hvor mye mm til mme.
Tante Gustava Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Nå er mini her 6 mnd, men jeg har aldri pumpet ut mer enn 50-60 ml fra et bryst. Og han har hele tiden vært fornøyd med et bryst. Så hvor mye du, eller forsåvidt andre, pumper ut behøver ikke ha så mye å si.
husmus &2 Skrevet 18. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2008 Jeg pumper bare ca 20 fra hvert bryst, og det er ikke nok dessverre...
Madamina Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Hvor gammelt er barnet ditt husmus? Er du sikker på at du har utdrivningsrefleks når du pumper? Med min førstefødte hadde jeg veldig lite melk og ingen refleks. Pumpet etter hver amming. Etter at jeg stoppet å la meg stresse av helsestajonen fikk jeg selvtillit og da kom melka. De føsrte 2 mnd fikk jeg ut ca 20-40ml. Ved 3 mnd fikk jeg ut 160ml per gang. Så denne hypofysen skal man ikke tulle med. Drikk mye og sov masse et par dager. Kos deg. Alkoholfritt øl gjør underverker for meg
husmus &2 Skrevet 18. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2008 the ultimate yummy mummy - han er 10 dager gammel....Eh ja, jeg tror jeg får i gang udrivningsrefleksen... Jeg vet ikke hva annet man kan identifisere den melken som kommer ut når jeg stimulerer før jeg legger pumpen til...? Jeg tar nesespray og men synes vel den virker så som så. Første gang jeg brukte den fikk jeg ut 60 ml, men det ble med den ene gangen. Jeg har debatert å gi opp men vil ikke. Akkurat nå tror jeg det er en kominasjon av at han ikke gidder å suge så sterkt så lenge - og det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med, han suger bra når han gidder og vi finner riktig stilling, noe som ikke er lett...Mrn han spiser så latterlig mye. En halvtime på hvert bryst pluss 100 ml mme, så jeg vet ikke jeg. Han veier bare 3685 gram også.....Sukk!! Godt å høre at du fikk ut så mye etter så lang td, da må jeg si du har vært iherdig!!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Vil anbefale deg å ta kontakt med ammehjelpen eller noen andre som har god peiling på amming og legge opp en ammeplan. Legg opp en plan med når du skal gi flaske og når du skal amme og forsøk å trapp ned på flaskene med mme. Det er mye lettere for de små å drikke av flaske enn av brystet og om de vet at bare de venter lenge nok så kommer flasken så er det en stor sjanse for at de bare koser ved brystet uten å spise så mye. De kan bli sugeforvirret også slik at det blir vanskeligere å ta brystet.I tillegg så hindrer mme'en deg i å få opp riktig produksjon ettersom småen ikke får stimulert deg godt nok og ditt melketilbud blir tilpasset en for lav etterspørsel. Det at han ligger ofte og lenge til brystet er vanlig i den alderen og betyr ikke at man har lite melk. Utdrivingsrefleksen trenger ikke å være utløst selv om melken kommer. Utdrivingsrefleksen kan for meg beskrives som at det strammer og kribler litt i brystet. Andre kan sikkert beskrive den annerledes. Lykke til - håper dere får det til og at ammingen blir kos
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 nå er rdet 4mnd siden jeg fødte, men pumper ut ca. 60ml på et bryst en time etter amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå