Gå til innhold

Hvis dere fikk velge helt fritt, hvordan skulle deres drømmevaskerom sett ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe.. Drømmevaskerom, har aldri tenkt på det som et drømmerom liksom ;-)

Vi vil ha plass til maskinene ved siden av hverandre, altså vaskemaskin og tørketrommel, og så en benk over til å legge rent klær, kunne brette det sammen og sånt. Må være vindu der og plass til to tørkestativer. Egen hylle til vaskemidler og 5 ulike skittentøyskurver. Fliser på gulvet.

Jeg vil så gjerne ha et vaskerom, og har tenkt mye på det. Med utgangspunkt i et lite rom så hadde jeg valgt:

- utslagsvask

- vaskemaskin og tørketrommel med en lang benkeplate over med hyller på ene siden og skuffeseksjon på andre (kjøkkenmoduler). God arbeidsplass.

- åpne hyller over benk med korger osv.

- tørkesnorer

- strømuttak over benken, der strykejern er plassert rett ved siden av. Strykebrett på vegg, sammenleggbart mot vegg.

- et høyskap med plass til symaskin osv.

- bokser på vegg til sortering av klær med store bokstaver farge 30, hvit 40 osv. slik alle i familien kan sortere.

- en god radio.

Plass til gode skittentøyskurver:) som ikke står fremme om du skjønner. En eller annen skapanordning... Masse skapplass til håndduker, sengetøy, duker, vasketing og tang. Til vaskemidler, god plass til å stryke, oppvaskkumme/ utslagsvask. Gjerne en dusj også innpå der:) Fine fliser og godt med arbeidslys. Foran vinduet vil jeg ha persienner, hvite alu:) og så vil jeg ha en bitteliten veranda utenfor, hvor jeg kan henge ut klærne uten at de står i alles åsyn:)

Jeg ville hatt et rom med innredning på den ene veggen. Der skulle det vært et smalt høyskap, et benkeskap med skuffer, vaskemaskin og tørketrommel og et benkeskap og benkeplate over. Så ville jeg hatt hyller i passelig høyde over benken til å putte ting på, eller kanskje veggskap. I tillegg skulle jeg hatt plass på motsatt vegg til å sortere skittentøy etter farge og type tekstil, og plass oppe på veggen til å henge klær til tørk. Også måtte jeg vel hatt et strykebrett da, selv om jeg ikke er spesielt glad i å stryke :-)

*ler*

Det er drømmerom når man til nå har hatt alt pressa inn på badet :-). Og det kan jo gjerne være så praktisk som mulig når man nå likevel først må sørge for at klærne blir reine.

Helautomatisk vaskerom, kanskje?

Annonse

Det skulle i alle fall ligget i samme etasje som soverommene og badet, og ikke i kjelleren (mens sov + bad er i 2. etg) som nå...

God benkeplass så jeg kan stå på vaskerommet og brette/sortere, god/dyp vask for håndvask, gjerne skap med uttrekkbare skittentøysdunker. Tørkesnorer til det som ikke går i tørketrommelen, men det er det samme om det er "i lufta" eller på gulvstativ - alt etter hvor stort rommet er. Gjerne varmekabler sånn at det er grei temp der inne (ifht tørking). Gjerne også strykebrett med strykejern stående klart i håp om at jeg dermed tok stryking litt mer på sparket når jeg først "var i gang" der inne. Låsbart skap til vaskemidlene hvis jeg har det i benkehøyde - for sikkerhetsskyld.

Okei - utgangspunktet mitt er at jeg har et rom som er ca 2,5*2,5 m. Det er våtromsbelegg i vegg og gulv, sluk, varmekabler i gulvet, vaskemaskin, tørketrommel, utslagsvask og vindu der. Det er også på nivå med bad og soverommet vårt - så har vi skittentøyssjakt fra 2.etasje og rett ned (der er det 3 soverom og bad - barneavdeling).

Supre ideer dere kommer med :-)

Ett stort rom med de største maskinene som fines. Egen inngngen hvor en kan ta inn møkkete barn utn å få all møkka i hele gangen. Masse hyller og skap til å ha duker, senge tøy, vaskerting osv.

Store skitentøysdunker.

Men aller helst håper jeg at noen kan finne opp den hel automatiske vaskesaken hvor en bare kunne dytte klærene inn også kommer de ferdig rene og brettet rett inn i skapet. :-)

simba>>2gutter

Si fra om du finner en sånn helautomatisk sak som sørger for at klærne kommer ferdig strøkne i skapet da. Jeg bestiller herved en sånn!

Ellers så vi jeg ha et STORT rom med god plass til vaskemaskin, tørketromel, tørkestativer. Strykebrett. Skapplass. Høyt oppe på veggen til vaskemidler og s¨ånt. Også må det være inngangsdør der slik at vi kan bruke dette rommet til arbeidstøy og ta inn møkkete barn som en over her skrev. det må også være god utlufting og varme i gulvet. Lyst og trivelig, gjerne et stort vindu.

I dag har vi et rom som er ca 2,5 x 3 m max! Og der har vi alt av arbeidstøy, hundemat, fryseskap, et langskap, vask og tørk ved siden av hverandre med benk over, utsklagsvask.

Er supertrangt og fullt en gang og bestandig!

Annonse

Dette er vårt

http://cache.finn.no/mmo/8/140/002/68_1423102536.jpg

Masse skap plass til å legge det rene tøyet i. Direkte inngang fra badet så det også kan brukes som et omkledningsrom. Er veldig fornøyd med det

Signerer denne med egen inngang for å ta inn møkkete barn, men også møkkete mann:)

ellers er det viktig med god benkeplass og skapplass.

Gjerne en dusj og utslagsvask

vil også gjerne ha en sluse fra bad i 2 etg og ned til skittentøyskurv på vaskerommet:)

jeg har drømmevaskerommet synes jeg selv da... ut i fra plassen iallefall.. kunne selvfølgelig tenkt meg bedre plass slik at jeg fikk plass til tørkestativ der.

ellers har vi laaang benkeplate med bretteplass og stelleplass, utslagsvask, ekstra toalett, og splass under penken til skittentøy! alt dette er plasset i et lite rom... så helt forferdelig ut før, men etter å ha satt inn gode skap og lang benkeplate slik at vi fikk plassert tørketrommel og vaskemaskin ved siden av hverandre under benkeplaten gjorde det susen!!! Og selvfølgelig er det mali i tøffe farger, slik at det blir et stilig og sprekt rom, hvor det faktisk er trivelig å gå inn i....! Det har mye å si! Er såå fornøyd.

Stort hvitt/lyst rom, med kjøkkenskap over og under og benkaplate (laminat) på en vegg.

Til oppbevaring av såper, skyllemiddel, vaskemidler, bøtter, kluter. Benken til bretting av tøy... Varmekabler i gulvet slik at klær som henger til tørk, tørker greit innen et døgn...

Et klesskap til utetøy som ikke brukes hele tiden og skoskap.

- rommet skal ha hvite vegger og hvitt tak med helst to normalstørrelse vinduer.

- jeg vil ha sorte, blanke fliser på gulvet

- spotter med dimmer i taket

- egen inngang fra ute så barn og hund kan komme inn uten å skitne til hovedinngangen! *sukk, for en drøm!*

- utslagsvask (det savner jeg forferdelig her!)

- vaskemaskin og tørketrommel med en lang benkeplate (helst en hel vegglengde) over med overskap, gjerne med frostede glassdører (kjøkkenmoduler, til "husapoteket", vaskemidler osv).

- korger under benken til sortering av vask en til håndduker, en til hvitt, en til sengetøy osv. Skal da selvfølgelig være merket hva som hører til i hvilken kurv. Slik alle i familien kan (må?) sortere. ;o)

- nok gulvplass til 2-3 tørkestativ uten at det går utover gulvplass ellers i rommet.

- Hyller med plass til delikate kurver til å legge det rene tøyet i som da kan videredistribueres rundtom i huset ;o)

- strømuttak over benken, der strykejern er plassert rett ved siden av. Strykebrett i et underskap (slik som en får i kjøkkenmoduler)

- Høytalere osv som er tilkoblet entertainmentsystem (slik at en kan kontrollere og styre musikkanlegget på stuen fra de andre rommene i huset og høre musikk/radio som en ønsker)

Sikkert myye mer også som jeg ikke kommer på i farta!

*kom på litt ting til*

- høyskap til langkoster osv!

- skal seff ha sentralstøvsugeren plassert der med

-garderobeskap til utetøyet (skal være lov å henge fra seg litt hver i gangen med da ;o) ) og skoskap/skohyller til ALLE skoene mine, og de andres ;o)

kommer vel på mer med tenker jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...