Gå til innhold

svangerskapspenger eller syke menger etter kort tid i arbeid...

Anbefalte innlegg

hei. jeg hadde netopp fått meg ny jobb da jeg fant ut at jeg var gravid. jeg jobbet med fosterskadelige kjemikaler å måtte derfor gå ut i svangerskaps permisjon. før dette var jeg lærlig i et anet fag å tjente dritt for å si det mildt. men det jeg skal fram til er at trygdekontoret nekter å gi meg den lønn jeg har krav på fordi jeg har jobbet der så kort til å en del surr i det firma jeg jobber i men det skal da ikke gå ut over meg hva firmaet surer med. men jeg har jobber der 9 uker å kravet er 6 uker for å ha krav til penger. så istede for å gi meg lønnen min har de bestemt seg for å gi meg penger etter trygdepoengene jeg har opparbeidet meg de 3 siste åra å det utgjør bare 3000 kr i mnd siden jeg har vert lærling den perioden. er det flere som har opplevd dette eller lignende? skjønner bare ikke hva problemet dems er :'(

Fortsetter under...

Kan ikke helt svare deg på det du spør om,jeg mener at svangerskapspenger skal beregnes på samme måte som sykepenger og at man da må ha jobbet i 4 uker for å få de.. Men om du er uenig i grunnlaget for svangerskapspenger så klag på vedtaket! Når du fikk vedtaket i posten fikk du helt sikkert også informasjon i samme brev om hvordan du går frem for å klage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...