Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden vår forsvant langt der nede så jeg starter en ny...

Jeg har nå stukket i fem dager og skal på ul på onsdag. Gleder meg til å bli ruger igjen!

Hvordan er det med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Er på sprøytedag 5 i dag, og skal inn til UL på fredag ( riksen)

Syns egentlig at det å være ruger er det værste med hele prosessen, gå rundt og kjenne etter symptomer og håpe/drømme om at det skal klaffe osv.

Ja, du vet helt sikkert hva jeg mener :-)

Men nå må det vel være vår tur snart også....

Skrevet

Heisann jenter!

Er på sprøytedag 2 i dag jeg. Skal på ul.lyd på tirsdag om en uke.

Våknet midt på natta i natt pga magesmerter. Er kvalm og har hodepine og, måtte denne uka gå fort:0)

Skrevet

Bølgedalene er store ja når en er ruger, men det er egentlig bedre å vite at du har et emryo der og ikke bare alle disse eggene... hihi...

Begynner å bli ømt og stramt nedi magen min nå... lurer på hvor lenge jeg skal vente før uttak... blir spennende å se =)

Har dere prøvd mange ganger?

Skrevet

Eg var på ultralyd idag, skal på ny ultralyd på torsdag, og egguttak på mandag om alt går etter planen=) er så glad for å komme så langt, har synest ventetida va lenge denne gangen sia eg gjekk 4 veker på nasesprayen føøøøør sprøytestart=)

Skrevet

Heisann!

Dette blir mitt 3 uttak.

Første runde i mai fikk jeg ut 8 egg, 2 befruktet med icsi, men ingen innsett. Hadde langt regime.

Andre runde i sept fikk jeg ut 10 egg, 6 befruktet med icsi, 1 inn og 3 på frys. Kort regime.

Har ikke brukt av fryse-eggene, velger å vente med dem. Jeg blir jo snart 37! Nå håper jeg bare at denne runden blir like vellykket som sist ifht antall egg og befruktning. Ja det blir spennende fremover jenter:0)

Skrevet

oi.. spray i 4 uker før sprøyter.. og jeg syntes mine 3 uker + var lenge...

Dette er mitt andre.. jeg hadde ett i august hvor jeg fikk ut 8 egg og ett ble befruktet (IVF).. skal gjennom ICSI nå og håper på mye bedre resultater!!!!

Skrevet

ja det blir nåken spennende veker framover jenter=) håper me sitt med kulemage alle sammen om nåken mndr=)

Skrevet

Ja vi må tro at det skal gå veien for oss denne gangen!

Ja herregud, 4 uker med spray høres grusomt ut.

Jeg har kortregime, dag 3 med sprøyter i dag. Skulle tro at jeg ikke hadde rukket og fått hormonene i ulage ennå, men det har jeg nok! Fikk sammenbrudd på jobb og begynte å gråte etter å ha fått en mail fra en som akkurat hadde blitt far. Jeg svarte at vi var i gang med tredje runde og at det ikke var sikkert det ble noe på oss! Da jeg trykket på send-knappen leste jeg dette igjen og fikk en voldsom sorg inni meg. Huff og huff, har jo fortalt dette til masse folk og synes faktisk det har vært veldig greit, men altså ikke i dag.

Ringte til legen og får litt sykmelding jeg. Har heldigvis forståelsesfulle arb. kolleger:0)

Ja om det blir pos resultat er vel dette fort glemt. Vi xxxxxxxx fingrene for det jenter:0)

Skrevet

Hei

Jeg hører vel til jeg også :-)

Skal mest sansynlig ha uttak og innsetting i neste uke. Er i dag på sprøytedag 5 og på ul har de kun sett to store eggposer og en litt mindre, så det blir ikke akkurat noe stort antall denne gang heller. Håper bare kvaliteten er super.

Merker at jeg er trøtt og slapp og gleder meg til å ta det med ro noen dager i neste uke.

Lykke til videre jenter.

Skrevet

Heisann jenter!

Hvordan går det med dere? Litt stille på denne tråden!

Sommer: Hei igjen! Vi hadde vel uttak samtidig i sept!? Satser på at de eggene du får er av super kvalitet.

Selv er jeg på sprøytedag 5 i dag, begynte med Cetrotide i dag. Skal ikke på kontroll før tirsdag jeg! Kjenner i alle fall at noe skjer i magen.... Kjenner at jeg engster meg litt for at det skal bli som første gangen, at ingen egg utvikler seg. Men må vel prøve å tenke positivt:0)

Skrevet

Hei jenter, hørte egentlig til uke 47, men blir innsett på mandag så jeg får henge meg på her inne :o) lykke til alle sammen, la det bli OSS denne gangen :o)

Skrevet

Hei jenter,

jeg hører også til her med dere:) Trodde først jeg havnet i uke 47 jeg og, men nå er jeg her!

Kine, og sommer vi følges igjen vi:) Jeg skal ha uttak på mandag. Ingen stor eggprodusent denne gang heller, men håper på å få ut de tre som så bra ut!!

Hvordan går det med dere da jenter?

Klem fra

Skrevet

eg er på sprøytedag 9. var til ny ultralyd idag, og siden eggposene ikkje va modne nok på forrige forsøk og det gjorde at det var vanskeli og vondt for meg å få ut eggene, så ville de stimulere meg 2 dager ekstra, så no er det bestemt egguttak på meg på onsdag=) gleder meg til det er overstått. men er hvertfall lovd all smertestillende eg treng så no kvir eg meg ikkje fullt sååå masse!

hadde ca 16 egg, og fleire av de var 14mm og det kjenner eg.. hehe... er det fleire som rett og slett føler seg"proppfull"i magen? kjenner at det skjer ting der inne, føler nesten at eg går og venter på mensen, er en veldi rar følelse... litt sprengt rett og slett=) men men, håper me har mange gode kandidater til babyer der inne;) er egentli litt sprøtt å tenke på=)

Skrevet

Hei

Er det samme her. Er på sprøytedag 9 og skal til kontroll senere i dag.

Er ganske sprengt i magen, så det er tydelig at det jobbes hardt om dagen. Legen regnet med rundt 15 egg, det var ihvertfall slik det så ut på UL før sprøytestart i forrige uke.

Har hatt mellom 8 og 14 på de 3 andre forsøkene, så det stemmer nok ganske bra.

Tipper jeg får uttak på tirsdag da jeg alltid har gått 10 dager på sprøyter, men det finner jeg uansett ut av om noen timer.

Skrevet

Hei

Så koselig å se at vi følger hveandre denne gangen også Mille og Kine71. Det hadde jo selvfølgelig vært enda koseligere om vi alle hadde fulgt hverandre inn på 1.trimsemester. Vi får prøve å tenke positivt :-)

Håper du får ut 3 fine egg Mille og at eggene dine Kine71 utvikler slik som de skal denne gangen.

Jeg har faktisk ett egg mer enn forrige gang 3+1 = 4 så jeg er fornøyd.

Er på sprøytedag 7 og skal ha uttak tirs eller ons neste uke.

Synes dagene har gått veldig raskt, har det både hektisk på jobb og på fritiden og har nesten ikke tid til å tenke på hva som skal skje. Men det er kanskje bare bra å leve normalt inntill egguttak...

Lykke til alle sammen og god helg :-)

Skrevet

Tilbake fra UL

og det ble som antatt uttak på tirsdag. Det var ihvertfall en 7-8 egg mellom 13-18 mm og en del mindre. Slimhinne på 11 mm, så kan ikke klage.

Nå må det jo snart være min tur også, 4 icsi. dette begynner å bli ren rutine .

Lykke til på UL resten av dere, håper det blir mye fine egg å sette tilbake.

Skrevet

Heisann jenter!

Mille så kjekt at du er i farta igjen også, det må gå bedre for oss denne gangen:0

Christiane, ja nå er vi mange her inne som har prøvd mange runder uten hell, så vi må tro at dette er en lykke måned!

Her i Trøndelagen snør det. Vi har besøk og jeg er ved godt mot.

Skal på ul.lyd først på tirsdag. Tipper det blir rundt 10 egg, det har jeg jo fått før, mitt problem er jo befruktning og deling og alt det der!

Har to uker ferie til gode og kunne tenkt meg en sydentur i rugetiden( hvis det blir noe å ruge på da!) Nei nå må jeg tenke positivt!

De sier jo man skal leve normalt, så det må vel gå bra? Sist jeg hadde innsett var det masse stress på jobben og det er vel i alle fall ikke bra!

Det jeg tenker på er den Crinone geln, finnes det noe annet man kan ta f.eks tbl?

God helg jenter

Skrevet

Og god tur til Køben lillebie, må gullegget være der. Du har jo slitt denne gangen, men det blir fort glemt skal du se! Du får holde oss oppdatert:0) Lykke til!

Skrevet

Jeg har likt som deg Chritiane; slimhinne på 11mm, men kun 4 egg. Skal sette eggløsningssprøyte i kveld og uttak mandag..

Kose dere i finværet og fortsatt god helg :-)

Skrevet

Hei jenter,

her i Bergen er det kommet snø, så det er skikkelig julestemning:)

Kine, ja det må vel gå denne gangen vel??? Du har ikke vært på UL ennå du da? Sydentur hørtes jo fantastisk ut, vi får slenge oss på hele gjengen. Angående crinone, så kan du jo spørre etter progestan istedet. Det er ikke så klissete!

Sommer, så uttaket ditt har blitt fremskyndet? Da har vi samme dag. Jeg skal og sette el-sprøyten i kvel, og uttak mandag. Jeg har 4 egg jeg og, men de mente det var kun 3 som var store nok.

Klem fra

Skrevet

Heisann jenter!

Lykke til på uttak i morgen Mille og Sommer, måtte dere få ut noen supre egg:0) xxxxxxxfingrene for det.

God søndag!!!

Skrevet

Oi så gøy Mille38; at vi både har samme dag og likt ant egg ogå og så er det jo veldig mange av dere som skal ha uttak tirsdag også - spennende.

Jeg har hatt en hektisk helg med barnepass hele helgen. Da blir det litt usunn mat også, men håper ikke det har gjort altfor stort utslag på egg kvaliteten :-/

Her i Oslo er det lite som tyder på julestemnng bortsett fra at det er strålende fint vær da :-)

Skrevet

eg er så lite inne på ting enn de som har vore her inne lenge. men kan mat altså påvirke kvaliteten på eggene? ka mat er såfall ikkje å anbefalle??? huff akkurat det har eg ikkje tenkt på, men håper det ikkje har nåke å sei=)

eg tok mi siste sprøyte for denne gang, imåro e da eggløsningssprøyta skal settast=) e dritredd for at eg får i meg for lite nasespray, for den begynner å bli tom,men eg ville ikkje kjøpe ny sia da va kun 2 dager ekstra eg skulle gå på den.:P men det går vel bra=)

Skrevet

Hei smilekopp

Alkohol skal man selvfølgelig hode seg unna, men det kan hjelpe å holde seg unna for mye sukker, drikke med mye kullsyre, hvetemel og melk også. Vet ikke om det hjelper for alle da, men det er verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...