Gå til innhold

En smule forvirret!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg ble ganske på forvirret da jeg var hos legen forrige uke. Er nå 8 uker på vei og har før jeg visste om graviditeten røyket ca 15-20 røyk om dagen.så var veldig redd for å få "kjeft" av legen da jeg fortalte at jeg fortsatt røyker litt,dvs 1-3 røyk om dagen( nå 1-2). Men til min store forundring ble hun kjempe glad for at jeg har klart å trappe ned såpass mye. Og ikke nok med det, hun fortalte meg at hun ikke hadde noe tro på at røyking under graviditeten hadde noe å si på fosteret! Altså langt i fra så skadelig som det blir fremstilt. Ble rimelig sjokkert for å si det sånn!!

Legen min er kjent for å være en veldig dyktig lege og hun har jobbet på fødeavdelingen på sykehuset i mange år,itillegg til at hun har jobbet på helsestasjonen.

Men hun mente at jeg burde slutte under ammeperioden. Jeg har alltid sagt at den dagen jeg blir gravid skal jeg slutte,men dette er grusomt vanskelig. Men prøver fortsatt å slutte,også litt pga min egen helse.

Hva skal jeg tro på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min røyker ikke selv,bare så det er sagt:-)

Skrevet

Hei!

Høres ut som legen din ga deg mestringsfølelse! Jeg har opplevd det samme. Min beste venninne er sykepleier og snart lege, dvs jobbet i helsevesen i mange år. Jeg sa at jeg har kuttet ned til 2-3 røyk. Hun svarte: Så sinnsykt bra!

Jeg ble litt overrasket. At hun av alle skulle være mest begeistret for hvor flink jeg har vært. Mine andre venninner tar det som selvfølge at jeg har sluttet.

>Man får motivasjon til å slutte faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...