Familie på 6!? Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Hei!Noen som vet?Babyen min gråter masse om dagen, spesiellt om kvelden...hvordan vet jeg om hun bare er bortskjemt og vil bli holdt hele tiden(stopper ikke alltid å gråte når vi holder henne), eller om hun har vondt i magen?Hun sover hele natten..natten varer tilsammen 10-11 timer med kun et par måltider og en ren bleie, og hun har aldri gråti om natten...hvordan hører/ser eller merker man forskjellen på, trøtt, sint/sur, kald, vondt, våt bleie?
Guttemamma75 Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Det finnes ikke babyer på 2 mnd som er bortskjemte eller gråter krokodille tårer... Man kan rett og slett ikke skjemme bort en så liten baby så gi den all den kosen og nærheten den vil ha og trenger.. Min første tanke er at babyen er trøtt, min begynte å bli veldig kveldstrøtt rundt den tiden der... Når legger dere henne? Kanskje dere kan prøve å legge henne tidligere? Når det gjelder det å finne ut av forskjellen å trøtt, kald, vondt, våt bleie osv så er det rett og slett prøving og feiling og det å bli kjent med babyen som trengs og tilslutt vil dere vite slikt... Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Jeg ville også si at en så liten baby ikke gråter krokodilletårer og ikke er/blir bortskjemt. Du må nesten bli bedre kjent med babyen din for å finne ut hva det er den vil. Ikke så lett.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Absolutt ikke krokodilletårer, eller at hun er bortskjemt. Som de over sier, så små babyer kan ikke være bortskjemte. Min gutt begynte å "gråte for å få viljen sin" når han var rundt 7 mnd. Du må bare gi masse nærhet, kos, mat, det er de de trenger. Som hun over sier, du må bli bedre kjente med babyen din for å vite forskjell på gråten. Lykke til.
Familie på 6!? Skrevet 16. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2008 takk for svar!så hvis babyen gåter, så er det alltid noe galt?jeg fikk beskjed på helsestasjonen å ikke ta henne opp med en gang hun gråt...
Gjest Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Ja helsesøstre sier mye rart. Jeg har alltid tatt opp lillegutt når han gråter, aldri latt han ligge å gråte. De klarer ikke å kommunisere på noe annen måte en gråt. Det kan være bare at hun trenger kroppskontakt og nærhet, ikke nødvendgvis at det er noe galt. Husk hun har ligget 9 mnd inne i din trygge gode varme mage. Nå gråt min lillegutt veldig sjelden. Kun når han var sulten og trøtt, eller hadde bæsj i bleia, så veldig lett å lese, men du lærer henne å kjenne etterhvert, kan være luftsmerter kanskje. Gråter hun, så ta henne opp, hold henne inntil deg, gjerne syng litt for henne, det roet alltid lillegutt.
anette&tutta mari :) Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 signerer mamman til lillegutt!!
Familie på 6!? Skrevet 16. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2008 Noen som mener/har hørt noe annet?
Labambie Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Helt riktig det som de andre sier at så små barn faktisk ikke har evnen til å være utspekulerte eller gråte krokodilletårer.. Det er bare å gi henne all den kos og nærhet hun trenger! De blir fort såpass store at de ikke vil kose mer, så bare nyt tiden du. Det er mange som sier mye rart. Noen helsesøstere anbefaler jo fremdeles Ferber, noe som er blitt bevist potensielt skadelig. Så du skal ikke sluke alt de sier rått hele tiden. Også den eldre generasjonen, da våre foreldre og besteforeldre, påstår at barnet blir bortskjemt om de koses og tas opp. Pisspreik.. Før i tiden ble man jo anbefalt å legge barn med kolikk på et rom langt unna der en selv var så en slapp å høre de... Ingen normale mennesker hadde gjort det i dag, så sant de er fornuftige. Eller hva med den at barnet skal gråte mye for å styrke lungene? Ja, også bare piss.. Det er mange barn som faktisk er litt ekstra sultne på kveldene fordi de krever mer før natten. Om du ammer kan du jo prøve bittelitt mme før sengetid, så kan det hende hun roer seg. Når det gjelder søvn og gråt, anbefaler jeg deg å ta en kikk inne på www.sovlillebaby.com kanskje du finner noen fornuftige svar. Prøv å senke kravene til den lille, det kommer av seg selv etterhvert. Magesmerter kan hun også ha, les litt om babymassasje.. Håper du finner ut av det! Det viktigste er jo tross alt at barnet har det bra, og at hun får all trygghet og nærhet hun trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå