Gå til innhold

Spesifikke språkvansker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen flere som har barn med denne diagnosen?

Jeg føler meg veldig alene. Min sønn på 10 har denne diagnosen, og det fører til endel utfordringer for oss som foreldre.

Det hadde vært godt å komme i kontakt med andre foreldre i samme situasjon for å høre hvordan de blir fulgt opp av skole og helsestasjon/ppt...

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg eg er ein ungdomm på 26 år eg har hatt store generelle lærevansker siden eg vart født, eg tegnet mye med, svart , tok en del tester når eg ble eldre, mora mi sa eg va seinere utviklet enn foreksempel bror min som da er to år eldre , ho ga beskjed tidleg men fikk bare beskjed omm att eg var seint utviklett, det eg ville gjort var og tatt hann med på utredning hoss en sykolog som er inne på slike ting det er skolen plikti og hjelpe till med, men be om att dei da tar to tester, eg slet med lesing og skriving, hadde en sak, men tapte denn , da eg mener eg bel forsømt, har nå i dag tatt enda en test den viser att eg er lettere sykysk utviklingshemmet, menn eg har tatt tester 1 gang i småskulen, 1 gang med tanke på videregående , og så tok eg en test mens eg gjekk på videregående, og så tok eg da en vurderings test pog så tok eg en test nå i denne alderen utvidet test, eventuelt prøve mr. det er ikke kjekt, eg slet mye med lekser, var veldi sta, og eg og mor kranglet ofte med leksene, men du har rett på og få hjelp, men ta vare på alt av papir fra skoleverket, og ikke skriv under på alt muli, hann har og så rett til data som hjelpemiddel, eg skriver bra på data men for hånd skriver eg som en første klassing.

• 1 måned senere...
Skrevet

har ei datter på 10 som også har språkvansker,men vet ikke om det er det samme som din 10åring.vi har ikke fått utredet alt enda,har vært inne hos PPT og tatt tester der.hvilke problemer har din tiåring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...