Mamman til AM&JS Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Tenkter da utenom de husene til 6-7 mill liksom... Vanlig prisklasse og standard hus... Vi har 3 unger og får nr 4 i februar.... Vi har et hus på 200 kvm fordelt over 2 etg...med 5 soverom på hovedplan + et i under etg... Jammen godt å ha hus hvor ungene slipper å måtte dele...(måtte det der vi bodde tidligere,og ikke fordi dem tok skade av det)
MintCondition Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Tror ikke det er spesielt vanlig. Syns forøvrig ikke unger har noe vondt av å dele soverom heller jeg da. Er stort sett her i Norge folk er så utrolig opptatte av at ALLE skal ha hvert sitt rom! I resten av verden er det mest vanlig å dele. Eksempler til etterfølgelse, både økonomisk og sosialt sett
Gjest Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Det er ytterst få hus som har flere enn max 4 soverom dessverre. Skulle gjerne hatt minimum 1 rom til....
Sånn kan det gå Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Vi har 6 soverom, 2 i første etasje og 4 i andre etasje. Men det er ikke veldig vanlig i "standard" hus nei. Vi skal flytte nå og har begynt å se oss om etter hus og finner nok neppe noe som har så mange soverom i utgangspunktet. Men synes for min del unger har godt av å dele rom da. Her hos oss deler 6 åringen og 8 åringen rom og også 3 åringen og 4 åringen.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Vet ikke hva som er venlig jeg. 3-5? Vi har 9 vi, så jeg skal ikke klage:-)
Mamman til AM&JS Skrevet 16. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2008 Mint..... Enig i at unger ikke har vondt av å dele soverom...(som jeg nevnte over her) men utrolig godt at dem kan "få" hvert sitt...når dem er små synes jeg det er helt åkaj at dem deler, men når ungene begynner å bli tenåringer, ja da synes jeg dem "fortjener" å få sitt eget...spesielt hvis aldersforskjellen og kjønnene er forskjellige..
MintCondition Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Enig at alder er en viktig faktor her! Og kjønn, for den del
Den heldige eier av ett barn Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Vi har normalt hus med fem soverom. Vi er bare to, så har nok noen gjesterom;) Mine foreldre har sju, et til dem, alle ungene hadde hvert sitt, samt to gjesterom. Ene bestemoren her har fem soverom hun også, så her det vanlig at alle har hvert sitt rom.
Mamman til AM&JS Skrevet 16. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2008 Enig i at unger kan ha godt av å dele rom, helt klart....
Fire småtroll Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Vi har 6 soverom, men det er vel ikke et helt normalt hus, det er nemlig bygd på i ikke mindre enn tre omganger etter at det ble bygd på 50-tallet. Kunne blitt et veldig rart hus, men jeg synes det har blitt stilig, med masse vinkler og trapper... Huset er vel på nesten 250 kvm og har tre soverrom i andre, to i første og et i kjelleren (har store vinduer i en del av kjelleren). Vi kjøpte huset for 1,9 mill, men har nok økt ca 500.000,- i verdi siden den gang.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Jeg tror heller det er uvanlig enn vanlig med såpass mange soverom. De fleste jeg kjenner har 3 max 4 (og da er rommene til gjengeld ikke spesielt store heller og ofte med skråtak), vi føler oss "heldige" som har 4, med mulighet for 5 (det ene rommet må man gå gjennom for å komme til 2 andre, men kan gjøres noe med). Har forholdsvis stort hus også med både loft og kjeller (et av rommene ligger i kjelleren).
* 5 om dagen * Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 er vel ikke vanlig,men jeg var med å bydge et hus sammen med min x for 10 år siden,det var et konsmo hus, og det hadde 5 soverom som standard. kunne også bygget på en kvist så kunne det blitt ekstra soverom der også eller en stor fin loftstue til felles opphold. ikke var det dyrt å bygge heller. men prisene har jo gått opp siden den gang,men ikke så ille galt ville jeg tro.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Jeg vil si det er uvanlig å ha 6 soverom i et "normalt" hus. Norge er en av de land i verden hvor man har svært mange kvadratmeter pr. person, bare slått av USA tror jeg. Det er jo ganske lite miljøvennlig å bo på mange m2 og særlig i enebolig. Jeg synes det er litt rart at man i Norge helst skal ha eget rom til barna. Selv delte jeg rom med søsteren min i 12 år.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #14 Skrevet 16. november 2008 Nei jeg tror ikke det er vanlig, vi har et med 5 soverom, 2 store og 3 middels store . For oss var det viktig at barna og vi fikk egen soverom når vi kjøpte nytt hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå