Glad tobarnsmamma Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Eller kan man få brystbetennelse så lenge man ammer? Bør man beskytte seg med ullinnlegg m.m gjennom hele ammeperioden?
Gjest Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 ei jeg vet om fikk det da barnet var 10mnd. Lurt å holde seg varm på brystene (og generelt ikke fryse) så lenge man ammer for å unngå betennelse
lilleღpersille Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 jenta er nå 3 mnd og jeg har brystbetennelse. Det kan du få så lenge du ammer! Så ta alle forhåndsregler!
Glad tobarnsmamma Skrevet 16. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2008 Hvilke forhåndsregler bør man ta da, sånn utenom å bruke ullinnlegg?
lilleღpersille Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Kle godt på deg når du skal ut, selv om det bare er for å gå ut og inn igjen. Er så lett å tenke at "jeg skal bare", Men det kan faktisk være nok! Viktig å tømme brystene når man ammer, så det ikke blir noe tull med tette melkeganger. Start gjerne ammingen på det brystet du avsluttet med på forge amming. Merker du melkespreng og det er en stund til neste ammerunde- håndmelk eller pump litt for å lette på trykket. Sikkert flere punkter jeg har glemt, da får andre supplere;)
lilleღpersille Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 He he, kom til å tenke på tanta mi som fortalte meg at hun hadde på seg hansker og jakke når hun skulle ned i frysa til og med:) Hun hadde vel vært borti noe betennelse hun også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå