Gå til innhold

Hvorfor sover han pluteselig så dårlig på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 3 mnd sover godt om natta, men på dagene så har han fått problemer med å sove.

5 min etter at han har sovnet så plutselig våkner han. Uten at han verken er sulten, varm , kald eller at det er mye bråk. Og han er fortsatt kjempetrøtt. Jeg vugger han i noen minutter så sovner han igjen.

Men etter 10-15 min så våkner han plutselig igjen.

Han har de sisste dagene kun hatt 3 dupper daglig på rundt 30-45 min.

Slik var det ikke før. Og dette fører til at han e overtrøtt og grinete om kvelden.

Lurer på årsaken til dette. Noen andre som har opplevd det samme?

Skrevet

Jeps, jenta mi sov nesten konstant den første måneden, og så snudde det helt. Hun sover nesten bare når jeg går tur, men jeg blir veldig sprek da;) Inne sover hun alt fra 15-30 minutt ca 2 ganger om dagen. Og om dagen må hun også ha pupp først for at hun skal sove . . :/ Kan også vugge henne i søvn ute i vogna, men sover max 30 minutt der og. Legger henne fast ca kl 19 om kvelden og da er hun veldig trøtt. Sover veldig godt om natta da. Har sluttet å stresse med søvn om dagen jeg, hun trenger det tydeligvis ikke . .

Skrevet

Hei hei

Her må jeg bare svare, det er som å lese om min baby. Den dagen hun ble 3 mnd så var det som om noe forandret seg helt drastisk når det gjaldt søvn. Plutselig ville hun ikke lenger sove på dagen. Tenkte ikke noe mer over det, men så gikk ukene og nattesøvnen ble like gale. Hun våknet hver time hele natten igjennom.

Fikk tipset om en dansk side som hete sovecoach.dk. Står masse om hvordan en skal få til gode søvnrutiner. Stod også noe om at når babyen blir rundt 3 mnd så forstår de mer av "godene" av å grine. F.eks få pupp før søvn, vugging, bussing, sang osv.

Står veldig enkelt forklart hvordan man bør ha en fast dagsrytme. Jeg prøvde og det har virket med en gang. Jeg er helt imponert over hvor fort det gikk å forandre henne i forhold til søvnen. Fra å ikke sove i det hele tatt til å begynne med lurer på 2-3 timer to ganger for dagen.

Vil anbefale alle som sliter med søvnproblemer å sjekke den siden.

Ble litt langt dette innlegget, men er litt engasjert i søvnrutiner for tiden.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...