Gå til innhold

Er barna deres urolige ved matbordet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 8 mnd er helt umulig. Sitter ikke stille ved matbordet et sekund.

Er så redd for at hun skal få maten i halsen. :(

Jeg gir henne selvfølgelig bitte små biter......

Hvordan er deres ved matbordet?

Skrevet

Gutten min på 8 mnd er også utrolig urolig, skal bare vri hodet i alle retninger og hvertfall ikke se på meg, så er ikke bare bare å treffe munnen hans med skjea. Hjelper hvis noen sitter ved siden av meg så han har noen å se på, er ett styr å få inn ett måltid.

Skrevet

Samme med gutten min på 9 mnd... Han er veldig sutrete oxo!

Skrevet

Samme her og, og han er straks 10 måneder.

Skrevet

Måltidene kan til tider ta litt tid ja, hehe.

Er jo så mye å se på, ikke minst BAK stolen...

Men til kveldsgrøten får han se barne-tv, og da er en stor grøttallerken nede på et blunk:-)

Skrevet

He-he, ja bak stolen Lukas sitter i også er det veeeldig mye interessant... lett å mate da gitt.

Skrevet

Snuppa her er også høyt å lavt så mye som det går an i en tripptrapp stol.. Jeg pleier å la henne få spise brødbiter/evt hel skive som hun gnager på til lunsj, samtidig som jeg mater med biter itilegg. Men til grøten er det verre, kan jo ikke spise med skje selv.. Så fort hun har noe å holde på med mens hun spiser er det greit, men jeg synes jo det blir litt galt at hun skal få leke ved bordet også. Bra det ikke bare er her i huset det er slik da..

Skrevet

9 måneder idag og sitter som en liten engel og venter på maten. Skive, grøt og middag- alt går ned.... Går fint å mate han samtidig som jeg spiser selv, han venter mens jeg tar en bit osv...

Skrevet

jeg vil heller kalle det aktiv!

kan jo ikke forvente at småtrollene skal skjønne dette her med "bordmanerer" helt enda... hehe

vi skiller mellom mat og leker - ikke dette samtidig

når vi skal spise har vi et lite lager av leker og gulerøtter som vi gir henne etterhvert som det går i gulvet - når det er tomt er det pell-opp for oss...

når hun skal spise - da er det kun maten og vi mater henne - ingen leker i sikte

Skrevet

Miss Fat,

Har inntrykk at av du virkelig har fått en mønster unge... sover leeenge om morgenen og sitter som en engel å spiser, hihi, skulle ønske det var lillegutt..:-) Spesielt det med å sove lenge.. er ett skikkelig b-menneske å hater å måtte opp tidlig (før 7 er umenneskelig for meg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...