Gå til innhold

Bare en fase eller? Sover mindre og mindre (3mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jenta vår på 3 mnd har de siste to ukene bare sovet dårligere og dårligere, spes på natten. Før kunne hun sove 4-5 t før føsrte mating så videre i 3-4, nå våkner hun hver 1-2t hele natten gjennom, noen ganger for mat andre ganger uten grunn? På dagen sover hun mindre også. Merker jo at hun lkarer å være mer våkne mellom sovingene nå, men likevel sover hun maks 40 min i slengen.

Hun får kun mme også og hun spiser kanskje litt mer en før, men heller mindre og oftere.

Noen andre som opplever/haropplevd dette? Hva kan være årsaken til dette?

Skrevet

Opplever det samme med gutten min... Jenta sover bra, men gutten tuller en del. Er 2 mnd gamle no.... Dei er våkne og klare inn i mellom måltider og søvn, men han har en tendens til å sovne og våkne, sovne og våkne. Gjerne med en del grining inn i mellom...

Og det går omtrent ALDRI over 3 timer før dei vil ha mat igjen, også det spesielt gutten. Ofte kan det gå berre 2.5 time... Mat for dei nok av, måtte faktisk begrense matmengda (på han spesielt) pga for bratt vekstkurve... Hehe...

Så denne tråden dytter eg! :)

Skrevet

Det er ganske vanlig med en urolig periode rundt 3 måneder ja...og 6 måneder....De utvikler seg, mye skjer i hodet og kropp. Her gikk det bedre igjen fra 4 månder..

Skrevet

Dytter opp jeg vil gjerne ha flere svar:)

Skrevet

Hmmm...mini var også sånn en periode! Men vi begynte så smått med litt velling da poden var 3,5 mnd! Hjalp veldig for vår del, men veldig individuellt dette da! Både søvnen på natten og dagen bedret seg kjapt! På natten var han generellt urolig...kastet hodet frem og tilbake og armer og bein gikk i alle retninger! Våknet ofte og ikke bestandig han ville ha mat heller! Etter vi begynte med velling ble han mye roligere på natten og virket mer uthvilt og fornøyd når han våknet til om morgenen! Ellers sier de jo at barna ofte kan være litt urolige ja...ved 3-4mnd alder! Mini er nå 4,5 mnd og sover ca 4-6 timer på dagen + 12-15 timer om natta! Men de er jo så forskjellige disse små:)

Tenker litt på det du skriver sissi....ang gutten din! Du sier du har begrenset mat-mengde fordi vekst-kurven gikk bratt oppover, og opplever at han våkner oftere for mat og sover dårligere! Nå er ikke jeg noen ekspert, men kan jo være at dette henger sammen da?? Alle barn er forskjellige og alle trenger forskjellig mengde mat! Vekstkurven her også gikk kanskje bratt oppover i begynnelsen, men dette jevnet seg jo ut! Jeg personlig tenker at de spiser det de trenger for å vokse og utvikle seg og at de derfor styrer dette selv! Skjønner ikke hvordan du klarer å begrense mengden mat heller jeg da....her sier junior klart ifra om han ikke får det han vil ha! hehe:) Tror hele nabolaget hører han:)

Skrevet

Her begynte det samme ved ca 3,5 mnd, så vi begynte også med velling og grøt da hun var nesten 4 mnd. Og det hjalp MASSE! :)

Da gikk vi fra 3-4 matinger på natta til 1 kanskje 2. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...