Gå til innhold

Trenger hjelp til dobbeltnavn: Ikke for vanlig, høres fint ut på opplandsdialekt og stå til Tindra!

Anbefalte innlegg

Vi sliter litt med navne valg til gutt! Jer er svensk og føler litt på at de norske navnen som er "inn" nå blir litt min generasjon.

Vår datter heter Tindra Bernadina (Tindra er kallenavn), uvanligt navn her, men populært i Sverige. Kunne tenke oss et navn som er litt typisk Norsk denne gangen da. Vi liker begge to Arvid Jonathan så langt (Jonathan blir kallenavn). Noen som har forslag på andre litt uvanlige guttenavn?

Hvis det blirr en jente synes vi de er litt lettere, men er åpen for forslag på kombinasjoner! Liker godt disse men har ikke tenkt på hva som står til dem:

Alva

Alma

Vilde

Wilma

Tusen takk på forhånd!

Fortsetter under...

Tidra og Saga vr det første som slo meg da...

Arvid Jonathan var totalt stilkræsj, synes jeg - ikke pent sammen. Hva med Aksel Jonathan, det klinger litt bedre, etter min mening. Eller:

Mats Jonathan

Petter Jonathan

Hans Jonathan

Arvid Johan

Alma og Wilma liker jeg best av de navnene.

Jeg falt for et navn jeg hørte for ikke så lenge siden; Albertine. Synes det er så søtt..

Wilma Albertine??

Alle de fire jentenavnene er flotte og passer godt sammen med Tindra, synes jeg. Arvid Jonathan ble litt kræsj for meg, litt tungt også, men hvis han skal kalles bare Jonathan til daglig, hvorfor ikke?

Saga er faktiskt veldig fint! Lettere med jente navn synes jeg.

Mats, Petter og Hans er vel noen av de vanligste norske navnen? Fine men litt kjedelige synes jeg. Axel er brukt i nær familje.

Annonse

Dersom dere vil ha et mer sjeldent, men likevel typisk norsk navn, hva med navn som:

Trym Håvard

Gard Olav

Gard Kristian

Brede Olai

Ådne Johan

Sigve Olai

Ja fint! Alva er nok favoritten min! Er Berentine et norskt navn tror ikke jeg hørt det før? Kanskje litt for like Bernadina.. men absolutt et veldigt søtt navn!

Trym er fin! Likte ikke noe av de andre;) Mange av de andre navnen er brukt i familje og vennekrets. Og Håvard, Olai og Sigve likte jeg ikke!

Flere forslag på navn som står til Jonathan?

Ja.. er enig i at det er litt tungt! Men det er vanskelig å finne et navn som passer sammen med Jonathan.. Har alltid synts Arvid er et veldigt fint navn også. Vanskelig dette!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...