Gå til innhold

Når søker vi barnehage, 2009 eller 2010?

Anbefalte innlegg

Med termin i januar 2009, og et ønske om at barnet skal være ca 1 år når det begynner i barnehage, lurer jeg på om jeg kan søke barnehageplass innenfor 2009 eller må vente til ordinært opptak mars 2010 (isåfall litt for sent synes jeg, siden vi bare har 44 uker perm). Hva planlegger dere andre januar-mammaer?

Fortsetter under...

hei.

Jeg er blitt anbefalt fra den barnehagen som jeg hadde mine andre barn i å søke på ordinært opptak i 2009 og heller betale for plassen fra august og til jeg begynner å bruke den.

Kan fort bli lang permisjon uten lønn hvis jeg ikke får barnehage plass fra før høsten 2010.

Vi er også blitt anbefalt å søke 2009, også betale fra august og frem til vi tar i bruk plassen.

Hvorfor vi må betale før vi tar i bruk plassen er for at ikke barnehagen skal tape penger. En vil ikke ha en plass ventene på seg hvis en ikke betaler fra august. Det blir litt penger, men her er det ikke så veldig lett å få barnehageplass i januar. (nesten umulig vil jeg si).

Men vi må da ut med 2300kr i mnd uten å bruke plassen. Vi får vurdere det. Men vi trenger ihvertfall plass i januar. Nå er jeg pedagogisk leder i en barnehage, så det kan nok hende at jeg får inn barnet mitt i barnehagen min, om jeg ikke skulle få plass noe annet sted.

Annonse

• 2 uker senere...

synes det høres kjempe rart ut at man skal betale for noe man ikke benytter seg av. jenta mi er født mars 07. jeg søkte så snart vi fikk person nr og skrev da på fra hvilken dato vi ønsket plass. her er det vertfall sånn at selv om du søker me startdato frem i tid så er søknaden i systemet og i køen fra dem mottar søknaden.

nå har jeg termin i januar og kommer til å søke så snart vi har ått personnummer på nurket:) og kommer til å skrive t vi ønsker plass ifra 1 uke før jeg begynner i jobb igjen :) da er bebisn ca 9 mnd:) hoff.. blir rart med så liten i bhg,men det går nok bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...