Gå til innhold

Når startet dere med brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var barna?

Hvordan gikk det de første gangene, setter de i halsen?

Er litt skeptisk, jeg...

Skrevet

Begynnte med bittesmå smuler av brød da hun spiste grøt og middag uten problemer (ca 7 mnd tror jeg det var)

Begynn med smååååååå biter og øk på så går det nok bra:O)

Skrevet

Har nettopp begynt å gi bittesmå brødsmuler til mi 8 mndr gamle jente. Har foreløpig resultert i brekninger og oppkast x1... Men går vel bedre etter hvert får jeg håpe:-)

Skrevet

Begynte med skorper da hun var seks mnd, gikk veldig bra. Når hun fikk for mye eller i vranga slo brekningsrefleksen inn med en gang. Det er litt skummelt i begynnelsen, men det skal svært mye til for at barnet får maten i pusterøret. Ha litt is i magen og tillat litt host og hark i begynnelsen, dette er eneste måten at de lærer på. Nå når hun er snart ti måneder får hun halve skiver grovt hjemmebakt og koser seg masse:) Hvor mye hun får i seg er forskjellig fra dag til dag, så hun får grøt først.

Gir også endel Holle Spelt skiver fra helsekost, ser ut som små skiver loff som er helt tørre. Disse er kjempepopulære her i allefall.

Skrevet

Jeg startet da hun var 7 mnd =) Har ikke vært noe glad i grøt, så da hun fikk skive, ble hun kjempeglad, og spiser godt =))

Gir henne små biter, og har litt kokt vann på tallerkenen med skiva, slik at den ikke blir så tørr. Hun har aldri satt i halsen. Er nå 8 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...