Gå til innhold

Hjelp meg, og skrem meg gjerne litt også!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en ikke så verst oppklarende samtale på klinikken får jeg nå prøve et forsøk med kort regime , menopur og dette som jeg ikke helt forsto.

Jeg har altså ikke fått bra nok egg på mine forrige forsøk, enten har de vært døde eller umodne, eller delt seg helt feil. Jeg hadde aldri forstilt meg at det sto `så` dårlig stilt med meg, men at det bare var å gå en omgang med forsøk og så bli gravid. Så feil kan man ta..

Men kan noen gi meg et håp om at det hjelper å forandre regimet?

Noen som da har lyktes?

Hvordan fungerer dette egentlig?

Etter å ha lest om Lisa Tønne, kan jeg innrømme at jeg snuser. Skulle liksom være bedre for lungene... Men det er verre å slutte, og det blir mer inntak av nikotin. Snuser jo "hele tida" .Nå har jeg begynt å tenke på om jeg (litt overdrevet) er nikotinforgifta, og at eggene mine reagerer på dette?

Vet at det ikke er bra og nå vil jeg virkelig slutte, så jeg blir glad om noen kan komme med litt skremmende fakta jeg kan lene meg på fremover.....!

Siste forsøk har jeg bestemt meg for å vente med til over sommeren, så nå skal vi bare slappe av og tenke på andre ting. Kanskje det også hjelper litt.....

xxx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eggkvalitet er heller ikke den beste, og jeg spurte på Ullevål om det var noe jeg kunne gjøre. "Slutt å røyke", sa legen.

(Det hjalp ikke meg som sluttet for mange år siden da vi begynte i dette gamet, men hadde jeg vært deg, ville jeg sluttet igår...)

Vi lyktes på vårt første forsøk, jeg gjorde ingenting spesielt enn å leve alminnerlig sunt, Jeg trente som vanlig, spiste det jeg pleier og tok et glass vin i helgen. Nå er vi igang med søskenforsøk og eggkvaliteten er dårligere enn sist. (Men jeg er 38 år nå).

Håper du klarer å slutte med nikotin, men lykke til uansett!

Skrevet

Hei der Egen-liten!

Ja du må prøve kort regime, bedre på alle måter. For mitt vedkommende ga det bedre egg.

Jeg hadde et forsøk med langt regime i mai. Fikk ut 8 egg, 2 befruktet med icsi, men ingen egg utviklet seg. I sept fikk jeg ut 10 egg, 6 befruktet, 1 inn og 3 på frys. Dette på kort regime og samme medisinmengde 150 gonal-f. Nå er jeg i gang igjen, har uttak uke 48.

Jeg snuser selv, har ikke klart og kutte ut, men har bestemt meg for å redusere inntaket denne gangen. Ta en tyggis i ny og ne istedefor en snus!

Dessuten om du karer å holde opp og kanskje få renset kroppen med en sånn detox kur før neste forsøket så hadde du kanskje kunnet tenke på at du har prøvd det også. Nei det er ikke så lett og vite.

Men bra at du får prøve Menopur og kortregime, det har jeg tro på at kan hjelpe deg.

Er enig med deg at det kan hjelpe å ta en pause også, det sliter på kroppen dette her.

Skrevet

Jeg har hørt det skal hjelpe på fruktbarheten og ha ett sunt kosthold med mye antioksidanter osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...