Gjest Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Noen som vet? Jeg pratet med de i Trondheim på fredag, og legen hadde sett på søknaden vår. Vi må ta kromosomprøver begge to, og det kunne ta 4-6 uker før vi fikk svar.
elmaaani Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Heia! Jeg har ikke svar på spm ditt annet enn at jeg har forstått det sånn at alle som skal gjennom assistert befruktning må ta en kromosomprøve. Dersom dere tar den nå, må dere ikke vente unødig... det er minimal tid før jul til å begynne på et forsøk uansett,,,, selv om ventetiden føles skikkelig lang... Lykke til!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Jeg har forstått det slik at alle som skal ha isci behandling (ikke ivf) må ta kromosomprøve. Vi har så vidt jeg vet aldri tatt det... Hilsen
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jepp vi måtte ta det.. er vel kun for å sjekke at alt er i orden med kromosomene våre.. Vi fikk svar etter 4 uker..
Heira☆ Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Hmm, dette var nytt for meg. Vi har vært gjennom icsi, og jeg kan ikke si jeg husker å ha tatt kromosomprøver.....
MK73 Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Heisan! Tja, jeg leste også en gang at det var obligatorisk med kromosomprøver før ICSI, men vi har hatt det tre ganger, både offentlig og privat, og har ikke tatt disse prøvene.. Så det er kanskje noen andre kriterier som vurderes også ift behov for disse prøvene?
Kine71 Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Jeg tilhører selv Trondheim og der er de strenge på det. Skal ha tatt kromosomprøver før icsi. Dette er fordi noen ( utrolig sjelden) som har nedsatt sædkvalitet kan ha noe med kromosomprøvene. Dvs at årsaken til den nedsatte kvaliteten er at det er noe med kromosomene, MEN som sagt utrolig sjeldent. Vi tok også disse, tok ca 6 uker før svar og jeg synes det var godt å ha gjordt det. På f.eks Medicus sa de at det var ikke prosedyre, det gjorde de hvis det var mange forsøk som ble mislykket. Bedre å ha det unnagjordt da. Lykke til, det går fint:0)
♥ lillemin ♥ Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Det var mitt store spørsmål også! Jeg skal igjennom icsi behandlig, forhåpentligvis starte på medisinering nå i desember. Dessverre hadde jeg rota bort de papirene for kromoson prøver etc og fikk tatt de nå for et par uker siden. Årsaken til at man tar disse prøvene, er for å se om de kan finne eventuelle avvik i kromosomene, som kan forårsake infertilitet. Bare en kryssjekking... Og som noen nevner her, så tar det egentlig ganske lang tid for å få svar på disse prøvene. Derfor håper jeg ikke at jeg har ødelagt noe for forsøket vårt siden vi tok de ganske så sent... Noen jeg har snakket med sa at hos dem tok det 4 uker før prøvene var klare, hos andre tok det 12 uker. Tror det kommer litt an på hvor stor pågang det er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå