Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #1 Del Skrevet 15. november 2008 Det er veldig trist,men nå er jeg lei. Har prøvd 6 jobber,2 studier, har hatt yrkesretta attføring,som stopper når jeg får unge.Får kun engangstønaden. Det holder ikke i ett år. Jeg har slitt med angst og spiseforstyrrelse i mange år,derfor fungerer jeg ikke i vanlig jobb.Har slutta selv eller fått beskjed at jeg ikke passer inn i jobben,siden jeg er så nervøs og usikker på meg selv.. Noen som vet hvordan jeg søker uførestrygd?Har hørt det tar lang tid. Psykologen min sier at jeg sikkert får det hvis jeg søker.Jeg er bare 26år og gift. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139114927-jeg-skal-s%C3%B8ke-uf%C3%B8restrygd/
W1ke Skrevet 26. november 2008 #2 Del Skrevet 26. november 2008 Hei. Har selv medfødt hjertefeil og er nå gravid for første gang, 19+5. Er uføretrygdet, har vært det i over 1 år. Når du skal søke uføretrygd er det en omhyggelig prosess. Du bør være forberedt på mye motgang og du må ha resussjer til å gjøre en del selv. Start med å bestille deg time på Nav Trygd, til en sakbehandler som har med uføretrygd å gjøre i din aldersgruppe. Oppgi at du skal søke når du betiller time, så du får time til en person som har med dette å gjøre. Så bestiller du time til fastlegen din/evt. spesialist. Der må du få legeattester på at legen også mener uføretrygd vil være det beste for deg. Du får også en hel masse skjema som må fylles ut av både deg og legen/spsialisten, i tilegg til uttalelsen legen skriver selv. Du bør sette igang med en gang, da de regner ca 8-12mnd behandlingstid etter alle papirer og opplysninger er kommet inn! Gå gjerne innom Nav trygd å hør om du kan få skjemaene, så legen kan fylle ut dem, før du har møtet med saksbehandleren. Da har du litt greit på forhånd, for de finner sikkert på mye nye opplysninger de skulle hatt og en masse unnskyldninger for å utsette behandlingen av saken. Håper dette ga litt svar. Lykke til videre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139114927-jeg-skal-s%C3%B8ke-uf%C3%B8restrygd/#findComment-139179242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå