Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 jeg har sakte men sikkert pådratt meg sopp på den ene puppen. I dag har det nådd et punkt for det gjør skikkelig vondt både under, etter og mellom amming. Inntil jeg får Mykostatin av lege på mandag, kan jeg smøre puppen med den canestenen jeg har liggende i skapet - eller blir dette for sterk? Den skal vel i såfall vaskes av før amming?
liberobleier Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Det beste er nok å smøre morsmelk på å la det lufttørke. Canesten er for sopp i underlivet og ikke noe annet. det er forskjellige bakterier
barbabelle Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Du kan helt fint bruke canesten på puppen, men tørk den av før du ammer da den er sterkere enn Mycostatin. Ikke smør morsmelk på puppen! Det har i hvert fall jeg fått beskjed om da dette er en av grunnene til at soppen trives så godt. Søtsaker får soppen til å vokse og gro...og det er vel ikke akkurat det vi vil! Et annet tips kan være å smøre på farris. Har ikke prøvd det selv, men det virker logisk ettersom salt fordriver sopp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå