Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Fått mensen nå, så da begynner jeg med sprøyter i morgen. Er det flere enn meg som pleier å ta de på kvelden??? Også lurer jeg på en ting til. orgultran (eller hva det heter), tas den samtidig med spørytene??? begynner ikke på den enda, men berre lurer. Ultralyd blir da den 26.11
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Hei ! Jeg tar sprøytene om kvelden. (Når jeg er i forsøk..) Har ikke tatt orgalutran,men en tilsvarende (Cetrotide) og den sa Hausken jeg kunne ta på morgenen. Så jeg tok cetrotide + klexane på morgenen,og Menopur og Puregon på kvelden.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2008 Er det sånn at den orgultran må bli satt til samme tid hver dag??? Da blir det jo plutselig mange tidspunkt jeg må huske og mye som må klaffe. Sånn så det er nå så tar jeg klexane, prednisolon og progynova på morgenen. Så tar jeg puregon og progynova på kvelden. tenkte liksom at det var sikkert greit å få tatt orgultranen på kvelden sammen med puregonen. men det går vel kanskje ikke det da?
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jeg tok ikke cetrotide til noe fast tidspungt,men når jeg tok morgenstell på badet.Det varierer jo litt på klokkeslett.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2008 Hmm, da betyr det kanskje ikke så mye da. jeg er jo berre livredd for å gjøre noe feil mann, har ikke fått noe info om akkuratt denne, hadde jo lang regime sist gang, så jeg har ikke helt tenkt på denne problemstillingen for å si det sånn
finetine Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Oj sånn,litt av et regime ja! Jeg tok bare gonal-f og tok det til nesten samme tidspunkt hver kveld. Syntes det var greiest å ta det på kvelden, da det var det minst stressende tidspunktet på dagen. Kan du ikke ringe klinikken/sykehuset du tilhører og høre? På ST.Olavs ringer de ofte opp igjen selvom man ringer en søndag. Skulle du ikke få tak i dem idag så tror jeg ikke du får gjort så mye feil på bare noen dager,diskuterte det med venninna mi som jobber med dette. Hun sa at det er ikke så nøye med tidspunktene, man kan godt sette sprøytene kl.08 på hverdagene og kl.10 feks på helgene. men blir det kanskje 8-9 timers differanse kan det skape problem. Men når det er sagt så spurte jeg da bare om gonal-f sprøytene. Du har jo mye mer å sette........... Lykke til med all stikking da:o)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 16. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2008 Hehe, dette er jo egentlig ingenting i forhold til sist. Da tok jeg menopur i tillegg, den måtte jo blandes. men jeg skal vertfall sette hormonsprøytene på kvelden, det gidder jeg ikke å styre med å få på samme tidspunktet på morgenen. Må berre finne ut av hva jeg gjør med denne orgultranen. Det haster ikke, begynne rikke i helgen med den. kunne jo ringt klinikken, men føler jeg maser så mye, så nå tørr jeg ikke. derfor er det så greit å høre hva andre gjør
Mille38 Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Hei Tryne, jeg tar gonalf, luveris, og cetrotide på samme tidspunkt om morgenen. Det hjorde jeg sist jeg hadde dette regimet også, og det gikk fint:) Lykke til! Klem
Kanskje i år? Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Her var det puregon på kvelden(mellom kl.18-21)og cetrotide kl.09 de dagene jeg gikk på de, som var mot slutten av sprøyteperioden. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå