Gå til innhold

Dere med flere styrtfødsler

Anbefalte innlegg

Har fødslene blitt kortere og kortere? Jeg er smått bekymret for vårens fødsel iom at de foregående har vært på 7 - 4 - 2 - 1 timer. Siste ble født hjemme etter at de to første riene som hadde 15 minutter mellom seg, brått bestemte seg for å komme med 30 sekunders mellomrom. Hadde ikke sjans til å komme meg noe sted. *S*

Satser på å klargjøre til hjemmefødsel neste gang, men jeg bare lurer på hvor sannsynlig det er (og jeg er klar over at neste fødsel kan bli helt annerledes altså) at fødselen går enda kjappere unna enn forrige.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139114400-dere-med-flere-styrtf%C3%B8dsler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

uff lurer på det jeg å..er 24 år og venter nr 4. nr 1 ble tatt med keisersnitt. nr 2 kom en uke over terminen,men i en fart på 1,5time.nr3 ko 3,5uke for tiden og brukte bare 45 minutter!!!!

er kjangsen stor for at jeg får før tiden denne gang å?og skjer det fortere? uff....30 min å kjøre til sykehuset!!

Mine födsler har gått fortere og fortere, förste födsel gikk på 12 timer andre födsel 6 timer og tredje födsel 45min.

Jeg har fått en avtale med JM og sykehuset, at jeg skal settes igang på sykehuset så fort jeg er moden. Og siste tiden skal JM kjenne etter modenhet 3 ganger i uka.

Jeg bor 45 min unna sykehuset, og tar ikke kjansen på at det kan ta lengre tid denne gangen. Regner med at det kommer til å gå rimelig kjapt nå også.

• 2 uker senere...

Annonse

Min første fødsel tok 6 timer og nr 2 tok 50 min. Var på føden i 10 min før nr 2 kom så det var nesten det ble fødsel i trappa. Jordmora mi sa til meg etterpå at ved neste fødsel så måtte jeg tenke seriøst på at det kom til å gå fort. Nå bor vi 4 timer unna sykehus.... Jeg er ikke gravid nå men vi prøver. Har allerede tenkt på at jeg kommer til å forberede til hjemmefødsel. Men det avhenger jo av hvor god jordmordekning det er og evt back up. En annen mulighet hvis du bor langt unna er jo at du blir innlagt før fødsel for å være på den sikre sia.

• 1 måned senere...

Hei, Nå har jeg födt :)

De tok vannet på meg 14.februar, og da hadde jeg 2,5 cm åpning. Og tre timer etter så var tulla födt. Fikk sammentrekninger med en gang de tok vannet. De var ikke vonde og det var lenge mellom dem, 20 min för hun ble födt hadde jeg 13 min mellom sammentrekningene og fortsatt ikke vondt.

10 min för tulla ble födt fikk jeg förste rie. Jeg hadde tre rier tett etter hverandre og så fikk jeg pressrier.

Födselen gikk kjempe bra, jeg födte på alle fire inne på do-gulvet.... (jeg skulle bare på do å tisse, og vips så kom ungen...).

Jeg er utrolig glad for at jeg var på sykehuset. For det gikk vanvittig fort.

• 2 uker senere...

Ja, det var planlagt for at födselen skulle väre under kontrollerte former. Men selv om jeg var på sykehuset, ble födselen ukontrollert alikavel. Men uansett så var jeg på sykehuset, og jeg er utrolig glad for det :)

Helt vanvittig, fra og ikke ha noe tegn på at bebisen hadde tenkt til å komme til bebisen kom gikk det ti minutter.

JM ble helt paff, for jeg pratet med henne 20 min för bebisen kom og det syntes ikke på meg at födselen var så när, og det så ikke slik ut på ctg registreringen heller. Derfor ble jeg kopplet i fra ctg-registrerningen også, siden det var så langt mellom sammentrekningene og at jeg ikke hadde rier enda.

JM var veldig glad for at jeg ble satt i gang på sykehuset.

Takk for svar.

Forsøkte dere med hinneløsning i forkant? Jeg ønsker ikke å få vannet tatt, da jeg har lyst å føde hjemme. Men jeg ser jo helt klart fordelene, men jeg hadde jo da måttet være på sykehuset.

Satser på at jordmor begynner med hinneløsning i uke 39/40. Jeg har alltid født etter et døgn etter røsking før, så det er håp om at det da kan være halvkontrollert iallfall, hehe.

• 2 uker senere...

Annonse

hei

Jeg har to fødsler bak meg

Førstemann kom etter 6 timer med rier 4 uker før termin, ble sjekket for åpning etter litt over 2 timer, og pressinga ok over 1,5 t så selve åpningsfasen tok jo da drøye 2 timer.

Ved neste graviditet så nevnte jeg dette i en hver sammenheng og ble rådet til å ha det i bakhodet at det kunne gå fort.

Med nr 2gikk jeg 2 uker over termin og utrolig nok med min historie ble jeg likevel NEKTET undersøkt for åpning når jeg var på sykehuset 14 dager på overtid (pga mulig blodpropp i benet)

Legen sendte meg hjem kl 16.00 og kl 17. 30 ble jenta født.

Fy.... flate jeg klarte i alle fall å nå frem og det KUN fordi jeg bor 5 minutter med bil fra føden

Fødselen startet selvfølgelig når jeg var alene hjemme, mannen min hadde bare kjørt meg hjem fra sykehuset og dro et ærend på 30 min

Fødselen tok 45 minutter. Startet under en halv time etter at jeg hadde kommet hjem. Jeg hadde trykketrang etter 20 min med rier og holdt i gjen i 20 min for å nå føden.

Lurer virkelig på hvordan vi gjør det neste gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...