hawiis Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hei! Lurer litt! Jeg har en sønn på 4 mnd og nyter mammarollen. Tenker på at hvis jeg blir gravid igjen nå hadde ikke gjort meg noen ting:) Permsjonen min går ut i mai og jeg har ikke noen jobb å gå tilbake til. Det jeg lurer på er om hvordan er min rett til å få foreldrepenger hvis jeg skulle blir gravid igjen uten å ha jobbet. Håper noen kunne ha delt noen tanker og erfaringer rundt dette:)
gutt07 & jente09 Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Du får samme utbetaling som nå hvis du ikke rekker å jobbe.... Hvis du f.eks har 80% dekn.grad nå og ønsker 100% neste gang trenger du bare å jobbe 1 dag, eller bli sykemeldt før neste periode:) Så ikke noe problem i forhold til permisjon hvertfall!! Jeg satser på to forholdsvis tette jeg også... Min er 1år, og vi prøver som bare det;) Håper spiren sitter for oss begge snart:) Lykke til!
Jewel m/jente får gutt Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Så lenge du har arbeidsinntekt eller lignende (som foreldrepenger) i 6 av 10 mnd før neste permisjon begynner, så har du rett til foreldrepenger. Hvis du ikke får jobbet, men har hatt permisjon i 6 av 10 mnd, så er det foreldrepengene de regner som grunnlag. Dvs at du vil vel få det samme som du har idag. Håper det oppklarte litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå