Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hei! Var hos legevakta nå i natt, etter et døgn med høy feber til og fra, og etter noen timer med godt over 40 grader nå natt til i dag. Trodde først jeg bare hadde tette melkeganger (har hatt det noen ganger før, og klart å løse det opp med hyppig amming og håndmelking i dusjen), men ble så dårlig i natt, og legen fant ut at det var en brystbetennelse, og ga meg antibiotika. Så det jeg lurer på er egentlig hvor lenge man er i "faresonen" for å få brystbetennelse? Barnet mitt er nemlig nesten ett år! Sannsynligvis ble dette utløst av at jeg begynte å jobbe igjen denne uka. Og siden det gikk greit for vesla at hun ikke ble ammet mellom morgenpuppen og ettermiddagspuppen når jeg kom hjem, tenkte jeg at det ikke var behov for å benytte meg av ammefri. Men innser nå at jeg nok bør det allikevel. (Hadde skikkelig spreng i det ene brystet på ettermiddagen torsdag, og det var her det tettet seg natt til fredag). Er det da best å dra tidlig hjem, så det blir kortere tid mellom ammingene (siden hun tømmer brystet bedre enn jeg kan med pumpe/håndmelking), eller er det best å ta en pumpepause i løpet av arbeidsdagen? Evt en kombinasjon? Hun har jo gjerne fått pupp et par ganger i dette tidsrommet da jeg var hjemme med henne, så jeg håper jo dette er en overgangsperiode, og produksjonen min tilpasser seg snart.
Expat Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 For deg høres det ut som om en pumpepause på dag kan være lurt. Dette ordner du med jobben. Det er "fare" for brystbetennelse hele tiden, selv MENN kan få brystbetennelse! Selv om de første ukene etter fødselen er mest risikabelt.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Tusen takk for svar, da ordner jeg med en melkepause i løpet av arbeidsdagen. Har ikke lyst til å bli så syk igjen :-( He he, menn også? Det visste jeg ikke :-D Var bare at legen som undersøkte meg nesten skvatt til da jeg sa at jeg snart hadde amma ett år, for det var visst ikke vanlig å få det da. Men nå er vel sikkert ikke legevaktleger nødvendigvis ammeeksperter da.
Expat Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Det er for eksempel vanlig etter at ungen har fått halsbetennelse eller annet muffens i munnen.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Hmmm, hun har jo ikke vært noe syk i halsen (som vi vet om da), bare litt småsnufsete. Men så i går kveld at hun hadde noen små, hvite prikker inni munnen, på siden (inni kinnene hvis du skjønner, nær munnen). I dag har jeg selvfølgelig glemt å se nærmere på det, siden vi har hatt besøk hele dagen. For det kan vel være trøske/sopp? (Da hadde jeg tatt antibiotika siden samme morgen) Skal sjekke munnen hennes i morgen tidlig og se om de fortsatt er der. For i så fall trenger vi vel behandling for sopp i tillegg da, både jeg og hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå