Gå til innhold

Tror det er svensk - hva er "mysepulver"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte noen sjokoladeboller type kokosboller (bare at de er avlange og uten kokos;o)) Står at de inneholder bla mysepulver...men hva er det? Jeg blir superdårlig av kremfløte, så vil være sikker på at det ikke er det før jeg tar meg en smak;o)

Fortsetter under...

Skrevet

er litt usikker på nøyaktig hva det er, men det har noe med melk og gjør da de som har laktoseintoleranse ikke kan spise det.

Skrevet

Ok, melk går fin-fint:o) er bare kremfløte jeg ikke tåler, blir for kraftig for meg.

Skrevet

...skjekket nå, og det står jo at de inneholder melkepulver også...da kan vel ikke mysepulver være melkepulver...?

Skrevet

Melk inngår i mange ferdigretter og industrimatprodukter. Det er derfor viktig å alltid lese ingredienslisten når man handler mat. Her er et utvalg av ord som brukes i ingredienslisten og som forteller at melkeprotein er en del av produktet:

Crème fraiche, fløte, is, kasein, kaseinat, kesam, kvark, laktalbumin, margarin, myse, mysepulver, ost, ostepulver, rømme, smør, yoghurt, yoghurtpulver.

Betegnelsene krutonger, sjokolade, kjeks og strøkavring kan også skjule melk. Kakaosmør har ikke noe med vanlig smør å gjøre og kan trygt brukes.

Annonse

Skrevet

Mysepulver

Dannes ved fremstilling av ost. Rik på proteiner, vitaminer og mineraler.

Var hva jeg fant da jeg googlet.

Skrevet

Takk:o) Tenkte ikke på å google det;o) da er det trygt da, ikke fløte i de:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...