Gå til innhold

Setter de inn kateter og hva med luftplager ette ks?

Anbefalte innlegg

Regner med at de setter inn kateter, men gjør de det etter at man har fått spinalbedøvelse? Er det alltid spinal og ikke epidural? HVa med luftåplager etter snittet?

Når jeg hadde narkose etter at jeg tok blindtarmen så hadde jeg enorme luftplager da tarmfunksjonen ble også bedøvd, blir det det samme med spinal?

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Kateteret ble satt ei stund før jeg fikk spinalbedøvelsen. Man prepareres gjerne på fødeavdelinga (kateter, veneflon, barbering +++) før man trilles til operasjonssalen.

Hadde ikke nevneverdige luftplager, ikke noe jeg tenkte over. Vil imidlertid råde deg til å gå skikkelig på do før operasjonen, for man er støl og øm i magen etter snittet - og da er det ikke noe særlig med en full tarm som må tømmes (vondt å presse).

På meg satte de kateteret før spinalbedøvelsen. Og kan ikke huske mye til luftsmerter. Men nå er det 4 år siden sist. Man får jo klyster (hvis det heter det?) som man skal ta kvelden før ks, for å tømme tarmen.

På meg satte de kateteret før spinalen, men det gjorde ikke noe vondt, bare bittelitt ubehagelig. Ikke noe å grue seg for. :) Jeg hadde både epidural (først under forsøket på vaginal fødsel) og spinal (haste-ks), men var ikke plaget med luftsmerter etterpå.

Jeg hadde en skikkelig nervøs dotur kvelden før keisersnittet, så jeg slapp å ta klyster :-) Men luftsmertene slapp jeg ikke unna - slet med det i dagevis, og som en annen nevnte - det satte seg også som smerter i brystkassen/skulderpartiet. Jeg klarer ikke huske helt når det gikk over, men det ble gradvis bedre etter hvert som jeg i større grad klarte å bevege meg og å gå på do.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...