Gå til innhold

Hva synes dere om Isac Ailo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kan vi bytte samboer? Min nekter å bruke Ailo...hehe. Det er så fint!

(Det er forøvrig samisk, for de som ikke har hørt det før. Vi finnes ikke samisk tilknytning, men liker det så godt fordet..)

Usikker på kombinasjonen med Isac.. ville i såfall byttet om på rekkefølgen, Ailo Isac (litt avhengig av etternavnet dog..)

Hvis du skal bruke Ailo bør du ikke skrive Isak med c, det blir litt krasj. Både Isak og Ailo er relativt vanlige navn i samiske kretser, så det virker litt wannabe(i mangel på et bedre ord) å skrive isac med c og så bruke et så samisk navn.

Ellers fint navn.

Ailo er kjempefint. står høyt på listen her om vi får gutt.

Isac synes jeg er hverken eller. Men synes ikke de passet fint sammen.

Synes det er teit å si at man må være fra nord el ha samisk opprinnelse for å bruke Ailo. Da er det mange navn man liksom ikke kan bruke... Kun "helnorske"... pyton.

Jeg signerer den, Kidos!

Jeg kjenner faktisk en mann som heter Isak Ailo, en samisk mann, vel og merke... Navnet er veldig fint det. Jeg må nok si at jeg ville syntes det var litt rart hvis jeg traff på en ikke-samisk gutt som het Ailo da. Men så er det jo så mange andre navn fra andre land og kulturer som er blitt vanlige blandt det norske folk, så hvorfor ikke Ailo... ;-)

Men skrivemåten Isac Ailo synes jeg ble feil. Isac er jo en internasjonal skivemåte, mens Ailo er et innbarka urfolk-navn fra nord, så det ble litt kræsj, synes hvertfall jeg. Men Isak Ailo er fint! ;-)

Annonse

Hørtes veldig ut som en same, Ailo hørtes samisk ut og en på jobben til sambo heter Isac og er same.

Ellers er vel Isac begynnt å bli litt "pøbel-navn"?

Desverre ikke et nevn jeg ville valgt, men det er jo godt vi ikke alle likker det samme. Du og din mann må jo finne noe dere føler for :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...