Gå til innhold

13 mnd, begynner å hyl gråte når jeg sier "nei" når hun gjør ting hun ikke har lov til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

og da kommer hun og skal opp til meg, ha kos ol.

Hvordan forholde meg til dette? hvis jeg begynner å kose med henne, så motsier jeg meg selv litt? Men jeg får så vondt i meg når jeg "avviser" henne..

Skrevet

Hva hvis du dropper ordet nei, og går over til "ikke lov" mens du på samme tid flytter henne bestemt og kjærlig bort fra det hun ikke får gjøre?

Skrevet

sier du ofte nei? kaaskje hun syns du blir skremmende når du gjør det?

finne t annet ord, og velg dine kamper med omhu... blir fiel om du sier nei veldig ofte... de må få røre seg...

har en på 13 mnd selv... avleder fremfor å si nei..

Skrevet

Ordet "ikke" (ikke lov, ikke rør) er et dårlig ord å bruke med så små, fordi de rett og slett ikke skjønner hva det betyr. Det er et av de siste ordene de plukker opp betydningen av visstnok. Da ville jeg heller sagt "det er mamma sin" eller lignende. Men som det sies over her, så er det avledning som er det beste - det ser jeg selv både hjemme og i bhg.

13mnd skjønner nok mange at det hjelper å gråte for å få sympati/viljen sin, så tviler sterkt på at du gjør noe galt så lenge du er konsekvent. Da skjønner hn fort at det ikke hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...