Gå til innhold

Min flotte fødsel :)

Anbefalte innlegg

Det begynte på onsdags morgen med uregelmessige kynnere som var fulgt av svake menssmerter. Disse kom og gikk hele dagen. På kvelden i ti tiden gikk slimproppen og håpet steg om at det skulle være noe på gang. Halv tolv gikk jeg og la meg, da begynte kynnerene å bli vondere og kom mer regelsmessig med rundt 15 min mellomrom, jeg var overbevist om at dette måtte være rier siden de fortsatte på samme viset hele natten. Det ble ikke noe søvn, såpass vonde var de. På morgenkvisten var det mellom 8 og 12 minutter mellom hver ri og jeg tok det med ro i og med at det gikk såpass rolig fram. På ettermiddagen i firetia økte riene i styrke og de kom nå med 5 minutters mellomrom. Ringte føden og jeg skulle bare komme opp for en skjekk. Møtte en superhyggelig jordmor, hun undersøkte meg, jeg hadde ikke åpning og var ikke helt utflatet enda. Så det var bare å dra hjem og vente på at riene skulle ta seg opp. Det gjorde de sakte men sikkert, og klokken kvart over ni gikk vannet. Det var som å skru på en bryter, riene økte på og kom tettere. Vi dro tilbake til føden og jeg fikk konstantert 3cm åpning klokka ti på ti :)

Riene økte stadig i styrke og kom stadig tettere, da klokka nermet seg elleve klarte jeg ikke gå rundt lengere og tenkte bare på at jeg ikke kom til å klare flere timer med disse smertene. Jeg måtte legge meg på fødesengen, i løpet av de neste to riene meldte trykketrangen seg og jeg fikk mannen min til å ringe på jordmoren (som for 10 min siden hadde sakt hade siden hun skulle av vakt, det ble overtid på henne gitt ). Jeg sa jeg kjente at det trykket og etter endel knøvling klarte vi å få av meg klærne, og hun kunne konstantere (til min stooooore glede) at her var det full åpning og bare å trykke i vei.

Det er noe av det mest fantastiske jeg har vært med på. Nå kunne jeg jobbe i lag med kroppen og det var faktisk utrolig befriende å få konsentrere seg om trykkinga (selv om det selvsagt er djevelsk vodt når babyen står i åpningen).

Etter ca 15min med pressrier var lillepia ute 9 dager før termin.

Fra 3cm åpnig til full åpning gikk det bare en time, jeg tenkte at her måtte det ha revnet så det holdt, men det trengtes bare tre sting på tre små rifter, heldigvis!

Hun var 45 cm lang, 2780g og 34 cm rundt hodet.

Ho var så utrolig lita, men alikavel har ho ei god dobbelthake :)

Jeg sitter igjen med en helt fantastisk god opplevelse av det å føde :)

Nå koser vi oss hjemme og jeg går som et annet svimhode rundt innhyllet i ammetåka......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139113172-min-flotte-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...