Nivea30 Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Har kjøpt slike kopper fra avent til å fryse ned melk jeg pumper. I bruksanvisningen stod det at tint mm kan fryses på nytt, og at man aldri må tilsette ny mm til allerede frossen melk? Stemmer dette da?? Merkelige greier...har alltid hørt det motsatte, at man ALDRI skal fryse noe som har vært tint. Trodde også det at det gikk helt greit å helle avkjølt, nypumpet melk på toppen av det som allerede er fryst.
2.gangs Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Jeg har også lest det motsatte; at man kan helle nypumpet melk oppå allerede fryst melk, så lenge det fryste ikke kommer til å smelte av det nypumpede. Opptint melk trodde jeg bare kunne brukes, og at det ikke kunne fryses på nytt. Den må jo brukes innen ganske kort tid, så synes det høres rart ut at den kan fryses igjen når den har vært tint.
anette&tutta mari :) Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Nei, man kan ikke fryse mm på nytt, sånt gjelder jo for all slags mat også egentlig. Man kan godt helle over ny melk over allerede frossen, men da må du passe på at den nye ikke er så varm at den frosne smelter. Opptint melk må brukes innen 24 timer. Sjekk ut www.ammehjelpen.no Der står alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå