Gå til innhold

Brekt eller forstuet tå?

Anbefalte innlegg

For tre uker siden klarte jeg å sparke til en vedkubbe slik at lilletåa fikk seg en skikkelig smell. Ble blå og veldig hoven. Nå, tre uker etterpå, sliter jeg fortsatt. Den er nesten dobbelt så stor enda, og det er jo så vondt å ha sko på. Driit vondt å gå. Har ikke vært hos noe lege, da jeg hele tiden har trodd at det skal bli bedre igjen. Noen som kan noe om tær og forstuing?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139112815-brekt-eller-forstuet-t%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg knerta lilletåa på samme måte for 11 dager siden. Tåa ble blå, rød og hoven og jeg humpet rundt her. Skikkelig vondt.

Er ennå ikke bra, tåa er vond, men ikke lenger blå. Minstemann var borti den her tidligere i dag og jeg hylte til..

Var hos legen i går (pga bronkitt, ikke tåa) og legen så på den og mente at det var en kraftig forstuing, men ikke brudd.

Det er ikke lett å si om din tå er brukket eller ikke, men legen gjør som oftest ikke mye med brukne lilletær. Noen taper den til nabotåen og noen får beskjed om å gå med sko som har stiv såle.

Lykke til og håper den ikke er brukket hos deg. :o)

Jeg brakk lilletåa en gang, og det var kjempevondt! Men det er ikke vits i å gå til lege, for det er ikke noe å gjoere med en lilletå om det er brudd.

Ha benet hoeyt så ofte du kan, legg på is, ta Ibux...

Jeg har gjort det flere ganger, har brukket hver lilletå minst en gang. En del forstuinger utenom. Tre uker er likevel lenge å være hoven er det ikke? Ville ringt legen til uken. Er det et veldig stygt brudd så hender det at de må operere har jeg hørt. Men det er som de andre sier somregel ikke vits i å reise til lege når det skjer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...