Gjest Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Ny eller gammel, en dere har lyst til å "videreføre" til deres egne unger. Synes Polarekspressen var kjempefin, er jo en julefilm da. Har tenkt å se den med poden en gang rett før julaften hvert år så lenge han gidder:) Ellers kommer han vel til å bli pådyttet Flåklypa og en del av de eldre Disney filmene.
katta og co Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 En del av de eldre Disney filmene som jeg så da jeg var liten. F.eks Jungelboken. Har veldig lyst på Ivo Caprino filmene som man kjøpe. de er også fine:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Den beste barnefilmen jeg har sett er vanskelig å si, da det er veeeeeldig mange barnefilmer som er fine. Syntes Ronja Røverdatter var knall lenge i min barndom... Ellers syns jeg også"den lange rieisen" er fin, gråter hver gang...hehe) Men Emil filmene kommer også langt oppe, da spesielt "Emil og grisongen"
Gjest Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Jeg digger alt som Astrid Lindgren har skrevet! Ellers så liker jeg To gode venner og ellers diverse julefilmer.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Syntes også Polarekspressen er veldig god. Har sett den noen ganger her i huset, selv om det ikke har vært jul på kalenderen. Ellers fine barnefilmer er Emil og Pippi. Husker også godt fra jeg selv var liten. Og Ronja Røverdatter ja, som noen nevnte her. Den gleder jeg meg veldig til at barna mine blir store nok til å se. Hvor gamle må de være da?
metaMORfose Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Reisen til julestjernen er herlig, og den ser vi rundt juletider og julaften. Barnefilm generelt så synes jeg det har kommet mange fine med årene. Jakten på Nemo, Istid, De utrolige, Biler osv. Å videreføre er ikke så lett lenger, for barn av i dag har andre krav til action og rett og slett fremdrift i historier. Vi tok liksom alt, for det var ingenting å velge mellom.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Har også tenkt litt på hvilke filmer jeg skal vise for ham på hvilke alderstrinn. Tror jeg skal drøye noen år med Ronja Røverdatter i hvertfall, husker jeg drømte fæle drømmer etter å ha sett den da jeg var en 6-7 år gammel.... Disney er tryggere å vise en som er yngre føler jeg, selv om de sikkert kan være skumle nok det. Får prate med pappa'n om det når puddingen skjønner konseptet å se film på tv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå