Mikromamma Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Tenkte bare jeg skulle dele mine pumpeerfaringer med dere andre som sliter litt der ute. Min lille gullgutt er 5 uker i dag, og de siste par ukene har jeg prøvdå pumpe meg jevnt og trutt. (Han tar flasken uten problem, og tanken på å kunne gå på kino eller til og med ta et glass vin frister ...) Men det har vært vondt og nesten nytteløst - har kunnet holde på i over en time og alt jeg får ut er 60 ml. Og da er jeg sint, rød i kinna og på sammenbruddets rand! Men så plutselig, i går kveld og helt ut av det blå, kjente jeg ordentlig melkespreng og gikk for å pumpe. (Hittil har jeg brukt Avent manuell pumpe, men for noen dager siden kjøpte jeg elektrisk av samme merke - stor forskjell! Blir ikke ødelagt i armene, og kan se på tv samtidig).) På en halvtime fikk jeg ut 150 ml! Og det samme i natt og i dag morges (Gullgutten spiser ikke pupp nå i helgen, fordi han har morsmelkrelatert gulsott og han trenger et par dager "av" for å bli kvitt det). Jeg bruker ca et kvarter på hver pupp, og maserer samtidig som jeg pumper (det er godt, og så tror jeg det hjelper til å holde på vakumet). Dessuten har jeg drukket amme-te i en ukes tid. Vet jo ikke om det har noe å si, men noe har i hvertfall skjedd! Så moralen er: ikke gi opp og ikke stress! Lykke til!
Lillepusen-78 Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Gutten min er 7 uker, og jeg lurer på om jeg skal kjåpe meg pumpe etterhvert.... Hvor mye kostet de du har? Kjøpt på apotek?
lilleღpersille Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Jeg har kjøpt Medela Swing på apoteket.Er kjempefornøyd. Tror jeg betalte 1200
Lillepusen-78 Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Takk! Kanskje jeg skal prøve den da.... Men er litt redd for å øke melkeproduksjonen min dersom jeg pumper... Noen som merker noe til det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå