Gå til innhold

Pumpe-peptalk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle dele mine pumpeerfaringer med dere andre som sliter litt der ute. Min lille gullgutt er 5 uker i dag, og de siste par ukene har jeg prøvdå pumpe meg jevnt og trutt. (Han tar flasken uten problem, og tanken på å kunne gå på kino eller til og med ta et glass vin frister ...) Men det har vært vondt og nesten nytteløst - har kunnet holde på i over en time og alt jeg får ut er 60 ml. Og da er jeg sint, rød i kinna og på sammenbruddets rand!

Men så plutselig, i går kveld og helt ut av det blå, kjente jeg ordentlig melkespreng og gikk for å pumpe. (Hittil har jeg brukt Avent manuell pumpe, men for noen dager siden kjøpte jeg elektrisk av samme merke - stor forskjell! Blir ikke ødelagt i armene, og kan se på tv samtidig).) På en halvtime fikk jeg ut 150 ml! Og det samme i natt og i dag morges (Gullgutten spiser ikke pupp nå i helgen, fordi han har morsmelkrelatert gulsott og han trenger et par dager "av" for å bli kvitt det).

Jeg bruker ca et kvarter på hver pupp, og maserer samtidig som jeg pumper (det er godt, og så tror jeg det hjelper til å holde på vakumet). Dessuten har jeg drukket amme-te i en ukes tid. Vet jo ikke om det har noe å si, men noe har i hvertfall skjedd!

Så moralen er: ikke gi opp og ikke stress!

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 7 uker, og jeg lurer på om jeg skal kjåpe meg pumpe etterhvert.... Hvor mye kostet de du har? Kjøpt på apotek?

Skrevet

Jeg har kjøpt Medela Swing på apoteket.Er kjempefornøyd.

Tror jeg betalte 1200

Skrevet

Takk! Kanskje jeg skal prøve den da.... Men er litt redd for å øke melkeproduksjonen min dersom jeg pumper... Noen som merker noe til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...