Gå til innhold

Røde prikker/kviser? i ansiktet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 5uker har fått mange røde prikker i ansiktet - ser ut som små kviser... Er dette vanlig?

Er det noe jeg kan gjøre for å få det vekk??

Skrevet

Kan høres ut som hormonutslett. Helt ufarlig, men mange små som får det når de er rundt den alderen der, og ingenting å gjøre med. Går over når de er rundt 8 uker sa hs til meg. :)

Skrevet

Helt vanlig! Jenta mi hadde masse av det, det kom og gikk litt også.

Ikke noe å gjøre med, det går bort av seg selv.

Skrevet

Off.... Nå har utslettet komt til hode og.... Ser bare mange røde prikker under håret... Kjedelig!

Men ser heldigvis ikke ut som det plager småen.

Men har et annet problem nå - å det plager småen!!! Han e kjempesår og rød i stompen sin!! Han hyler når eg stelle han!! Syns så synd på han!!

Har fått anbefalt å sprøyte på litt morsmelk - e det det beste for såre stumper??

Skrevet

de sier morsmelk skal funke for alt, men har ikke gjort det her i huset iallefall...zinksalve på stumper funker kjempefint..har ikke hørt av noen at det kan skade på noen måte..det får du kjøpt på apoteket og i vanlig matbutikk i babyhyllen...da blir den røde stumpen fin igjen etter veldig kort tid..kanskje bare etter par bleieskift..trenger ikke være sparsom med salva heller, legg på, så blir lillegutt snart glad igjen!

Skrevet

Røde prikker er helt vanlig, og forsvinner som regel ved ca 3 mnd alder.

Bleieutslett kan enkelt "behandles" med bruk av kun klut og vann (evt. med litt olivenolje på) når du vasker han, la ham lufttørke eller "klapp" ham tørr med en håndduk. Dryss deretter litt potetmel på stumpen/der han er rød.-

Skrevet

anbefaler inotyolsalve. Den funker kjempebra . Har den på apoteket.

Skrevet

Jeg anbefaler potetmel for såre stumper. Salver gjør at sårheten kapsles inn slik at det ikke blir vått av tiss, men samtidig hindrer det huden å puste! La huden bli helt tørr, klapp på masse potetmel. Det fungerer utmerket. Potetmel suger til seg fuktigheten og som regel går sårheten bort i løpet av få dager. Og husk å lufte! Legg småen i babygym f.eks uten bleie (husk tisselaken eller håndkle under).

Skrevet

Han har ikke litt atopisk hud da? svært sensibel hud....

Hun største jenta mi har atopisk eksem og hun begynte slik du beskriver...

Så lenge ikke prikkene og den såre stumpen plager ham ville jeg fulgt rådene over. Men hvis det blir skikkelig ille ville jeg gått for daktacort for stumpen og hydrokortison i ansiktet.

Skrevet

Min hadde også kviser i ansiktet , helt til han var 6-7 uker, da forsvant de. Sår stump behandles ofte veldig bra med sinksalve og jeg anbefaller på det sterkeste sinksalven til Weleda- som kjøpes på helsekostbutikker. Jeg ble helt forundret over at noe kunne være så effektivt, rødheten forsvant over natten. Mange av mine venner sverger til weleda sin sinksalve, og etter å ha prøvd den fant jeg ut hvorfor. God bedring til stumpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...