Gå til innhold

industriarbeider

pariserbaby

Anbefalte innlegg

håper virkelig noen kan svare meg på dette for er veldig bekrymret for dette.

min kjære og jeg har prøvd en liten stund nå på og få en liten en. ikke lenge (er bare i 3 pp men er vel utålmodig:)) men er jo litt redd for om det skal ha noe og si...

for hos oss er det jeg som jobber i industrien og han som sitter på kontoret. hver dag kommer jeg borti lett flyktige kjemikalier og skumle lukter og gasser som klor og lignende.

på jobben er det policy at når man blir gravid skal man ikke jobbe i produksjonen lenger med settes på kontor pga at det kan være fare for barnets helse(jobber bla. men oppløst nikkel som kan være kreftfremkallende for røykere og fostre).

MEN!!! mitt spørsmål er egentlig om noen vet om disse arbeidsforholdene kan gjøre det vanskeligere for meg å BLI gravid... vil ikke snakke med andre om det på jobb da jeg just er ferdig som lærling og fortsatt har prøvetid på jobb. vil da ikke si at vi prøver.....

håper noen har noe info, kanskje andre som også jobber i industrien, på dette..

Fortsetter under...

Hei -)

Da jeg fikk mitt første barn når jeg var 25 så hadde vi satt oss opp på prøverør. Men plutselig ble jeg gravid etter fem års prøving og det viste seg at det var pga. min daværende mann hadde byttet jobb ca 6 mnd før jeg ble gravid. han jobbet med sterke stoffer i forbindelse med polyester støping av båter.

Så kjemikalier har noen ganger noe å si for sæd kvaliteten.

Men kanskje også for ruge tid for oss damer også.

Lykke til :)l ..

takk for svaret. så bra dere fikk det til te slutt.

har tenkt å prate litt med legen min hvis det ikke skjer noe hos oss innen nyttår. er ikke like sterke stoffer det jeg er oppi som polyester arbeid, utenom når det er noen som er inne og fikser på tanker på jobb, men jeg vet jo hvor sterkt det er så kan forstå at det kunne forårsake mye trøbbel.

men heldigvis er det andre på jobben som har blitt gravide tidligere så det er jo håp for meg.. er nok bare meg som er fryktelig utålmodig.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...